E devlet üzerinden adres değişikliği bildirimi nasıl yapılır?
Seçime çok az bir zaman kala, adres değişikliği başvurusu herkesin gündeminde. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün adres beyanına ilişkin hizmetler e-Devlet Kapısı üzerinden kolay bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Peki, adres değişikliği başvurusu nasıl yapılır?

Seçime çok az bir zaman kaldı. İkametgahı farklı bir şehirde olan vatandaşlar, adres değişikliklerini bildirmek zorunda. Peki, nasıl bildirecekler. Şöyle; ilçe nüfus müdürlüklerine veya dış temsilciliklere şahsen başvuru yaparak ya da internet üzerinden https://www.turkiye.gov.tr/adr... adresine girerek
e-Devlet Kapısı kullanıcı şifreleri ile yapabilirler.
Nüfus Müdürlüğüne Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?
Nüfus Müdürlüklerinden adres değişikliği yapacaksanız öncelikle randevu almanı gerekiyor.
https://randevu.nvi.gov.tr/ adresinden randevunuzu alabilirsiniz.
Eğer taşınılan adres daha önce başka biri tarafından beyan edilmişse, elektrik, su, doğalgaz ve telefon faturası gibi belgeler istenir. Ancak beyan edilen adresin boş konut olması halinde, herhangi bir belgeye ihtiyaç duyulmaz.
E-devlet Üzerinden İkametgah Değişikliği Nasıl Yapılır?
Öncelikle e-devlet sistemine giriş yapmanız gerekiyor. Ardından “Adres Değişikliği Bildirimi (Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü)” sayfasına girilir.
Sayfada “Sadece kendim için adres bildiriminde bulunacağım” ile “Kendim ve aynı konutu paylaştığım aile fertleri için adres bildiriminde bulunacağım” seçenekleri çıkar.
İki seçenekten birini belirledikten sonra taşınma tarihi doldurulur. Taşınılacak yerin adres bilgileri için “adres bul” tuşlanarak bilgiler eksiksiz girilir.
Yeni adres bilgilerinin tamamlanmasının ardından bildirim yönetimi seçilir.Mobil imza, elektronik imza ya da SMS ile doğrulama seçeneklerinden uygun olan tercih edilir.
Mobil imza ve elektronik imza operatörler aracılığı ile sağlandığı için SMS ile doğrulama daha hızlı bir yöntemdir.
SMS ile gelen doğrulama kodu girilerek tescil işlemine geçilir.