4 Yıllık Coğrafya Öğretmenliği Bölümü 2024 Taban Puanları ve Son 4 Yıla Ait Başarı Sıralaması
Coğrafya Öğretmenliği bölümü, coğrafya öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim programını ifade eder. Bu bölüm, öğrencilere coğrafya alanındaki temel bilgileri, öğretme tekniklerini ve eğitim becerilerini kazandırmayı hedefler. Coğrafya öğretmenleri, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde coğrafya dersleri verirler ve öğrencilere coğrafyanın dünya üzerindeki olaylar ve süreçler üzerindeki etkilerini anlatırlar.

Coğrafya Öğretmenliği bölümü, coğrafya öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim programını ifade eder. Bu bölüm, öğrencilere coğrafya alanındaki temel bilgileri, öğretme tekniklerini ve eğitim becerilerini kazandırmayı hedefler. Coğrafya öğretmenleri, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde coğrafya dersleri verirler ve öğrencilere coğrafyanın dünya üzerindeki olaylar ve süreçler üzerindeki etkilerini anlatırlar.
Coğrafya Öğretmenliği Bölümü Hakkında:
Amaç:
Coğrafya Öğretmenliği bölümü, öğrencilere coğrafyanın temel konularını, coğrafi bilgi sistemlerini, harita okuma becerilerini ve öğretme yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. Aynı zamanda öğretmen adaylarını sınıf yönetimi ve öğrenci motivasyonu konularında da hazırlar.
Dersler:
Bu bölümde öğrencilere aşağıdaki konularda dersler verilir:
- Coğrafya temel konuları (fiziksel coğrafya, beşeri coğrafya, ekonomik coğrafya)
- Eğitim psikolojisi ve öğretim yöntemleri
- Harita okuma ve coğrafi bilgi sistemleri (CBS)
- Sosyal bilimler öğretimi
- Sınıf yönetimi ve eğitim planlaması
- Öğretmen stajları ve saha deneyimi
Kariyer Fırsatları:
Coğrafya Öğretmenliği bölümü mezunları, ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde coğrafya öğretmeni olarak çalışabilirler. Ayrıca eğitim yöneticisi, okul müdürü veya öğretim koordinatörü gibi yönetim pozisyonlarında da görev alabilirler.
Eğitim Becerileri:
Bu bölüm, öğrencilere öğretim becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Öğrenciler, coğrafya konularını öğrencilere anlatma, öğretme materyali hazırlama ve öğrenci performansını değerlendirme yetenekleri kazanırlar.
Sosyal Bilimler Eğitimi:
Coğrafya Öğretmenliği bölümü, sosyal bilimler eğitimi konusunda öğretmen adaylarına geniş bir perspektif sunar. Bu, öğrencilerin öğrencilerine tarih, ekonomi ve toplum gibi konuları anlatmalarına yardımcı olabilir.
Saha Deneyimi:
Öğretmen adayları genellikle stajlar ve saha çalışmaları yaparlar. Bu, gerçek sınıf ortamında deneyim kazanmalarına ve öğrencilere coğrafyayı daha somut bir şekilde öğretme fırsatı sunar.
Eğitim Psikolojisi:
Coğrafya öğretmenleri, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını anlamak için eğitim psikolojisi ve pedagoji konularında bilgi sahibi olurlar.
Coğrafya Öğretmenliği bölümü, coğrafya sevgisini öğrencilere aşılamayı ve onlara dünya üzerindeki olayları ve süreçleri anlama yeteneği kazandırmayı amaçlar. Bu bölüm, eğitim ve öğretme konularına ilgi duyanlar için bir kariyer yolunu temsil edebilir.
Coğrafya Öğretmenliği 2024 Taban Puanları ve Başarı Sıralaması:
Üniversite Adı |
Puan |
Kont. |
Yer. |
Sıralama |
Taban |
GAZİ ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
30+1+0+0+0 |
31 |
23.339 (2023) |
397,68563 |
MARMARA ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
25+1+0+0+0 |
26 |
32.779 (2023) |
388,61782 |
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
30+1+0+0+0 |
31 |
37.429 (2023) |
384,97141 |
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
20+1+0+0+0 |
21 |
47.488 (2023) |
378,01051 |
DİCLE ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
20+1+0+0+5 |
26 |
51.280 (2023) |
375,67218 |
NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
20+1+0+0+0 |
21 |
56.131 (2023) |
372,84530 |
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
60+2+0+0+0 |
62 |
78.892 (2023) |
361,79657 |
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
1+0+0+0+0 |
1 |
135.137 (2023) |
342,17647 |
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ |
SÖZ |
1+0+0+0+0 |
1 |
261.879 (2023) |
313,87093 |