4 Yıllık Coğrafya Öğretmenliği Bölümü 2024 Taban Puanları ve Son 4 Yıla Ait Başarı Sıralaması

Coğrafya Öğretmenliği bölümü, coğrafya öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim programını ifade eder. Bu bölüm, öğrencilere coğrafya alanındaki temel bilgileri, öğretme tekniklerini ve eğitim becerilerini kazandırmayı hedefler. Coğrafya öğretmenleri, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde coğrafya dersleri verirler ve öğrencilere coğrafyanın dünya üzerindeki olaylar ve süreçler üzerindeki etkilerini anlatırlar.

Büşra Ünal Yazar
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
4 Yıllık Coğrafya Öğretmenliği Bölümü 2024 Taban Puanları ve Son 4 Yıla Ait Başarı Sıralaması
Büşra Ünal Yazar

Coğrafya Öğretmenliği bölümü, coğrafya öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim programını ifade eder. Bu bölüm, öğrencilere coğrafya alanındaki temel bilgileri, öğretme tekniklerini ve eğitim becerilerini kazandırmayı hedefler. Coğrafya öğretmenleri, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde coğrafya dersleri verirler ve öğrencilere coğrafyanın dünya üzerindeki olaylar ve süreçler üzerindeki etkilerini anlatırlar.

Coğrafya Öğretmenliği Bölümü Hakkında:

Amaç:

Coğrafya Öğretmenliği bölümü, öğrencilere coğrafyanın temel konularını, coğrafi bilgi sistemlerini, harita okuma becerilerini ve öğretme yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. Aynı zamanda öğretmen adaylarını sınıf yönetimi ve öğrenci motivasyonu konularında da hazırlar.

Dersler

Bu bölümde öğrencilere aşağıdaki konularda dersler verilir:

  • Coğrafya temel konuları (fiziksel coğrafya, beşeri coğrafya, ekonomik coğrafya)
  • Eğitim psikolojisi ve öğretim yöntemleri
  • Harita okuma ve coğrafi bilgi sistemleri (CBS)
  • Sosyal bilimler öğretimi
  • Sınıf yönetimi ve eğitim planlaması
  • Öğretmen stajları ve saha deneyimi

Kariyer Fırsatları

Coğrafya Öğretmenliği bölümü mezunları, ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde coğrafya öğretmeni olarak çalışabilirler. Ayrıca eğitim yöneticisi, okul müdürü veya öğretim koordinatörü gibi yönetim pozisyonlarında da görev alabilirler.

Eğitim Becerileri

Bu bölüm, öğrencilere öğretim becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Öğrenciler, coğrafya konularını öğrencilere anlatma, öğretme materyali hazırlama ve öğrenci performansını değerlendirme yetenekleri kazanırlar.

Sosyal Bilimler Eğitimi

Coğrafya Öğretmenliği bölümü, sosyal bilimler eğitimi konusunda öğretmen adaylarına geniş bir perspektif sunar. Bu, öğrencilerin öğrencilerine tarih, ekonomi ve toplum gibi konuları anlatmalarına yardımcı olabilir.

Saha Deneyimi

Öğretmen adayları genellikle stajlar ve saha çalışmaları yaparlar. Bu, gerçek sınıf ortamında deneyim kazanmalarına ve öğrencilere coğrafyayı daha somut bir şekilde öğretme fırsatı sunar.

Eğitim Psikolojisi

Coğrafya öğretmenleri, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını anlamak için eğitim psikolojisi ve pedagoji konularında bilgi sahibi olurlar.

Coğrafya Öğretmenliği bölümü, coğrafya sevgisini öğrencilere aşılamayı ve onlara dünya üzerindeki olayları ve süreçleri anlama yeteneği kazandırmayı amaçlar. Bu bölüm, eğitim ve öğretme konularına ilgi duyanlar için bir kariyer yolunu temsil edebilir.

Coğrafya Öğretmenliği 2024 Taban Puanları ve Başarı Sıralaması:

Üniversite Adı

Puan
Türü

Kont.

Yer.

Sıralama

Taban
Puanı

GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Gazi Eğitim Fakültesi
(ANKARA) (Devlet)

SÖZ

30+1+0+0+0
20+1
20+1
20+1

31
21
21
21

23.339 (2023)
24.858 (2022)
25.961 (2021)
24.100 (2020)

397,68563
397,56143
349,33479
381,60305

MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Atatürk Eğitim Fakültesi
(İSTANBUL) (Devlet)

SÖZ

25+1+0+0+0
20+1
20+1
20+1

26
21
21
21

32.779 (2023)
24.995 (2022)
26.728 (2021)
22.900 (2020)

388,61782
397,39655
348,44309
383,10199

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Buca Eğitim Fakültesi
(İZMİR) (Devlet)

SÖZ

30+1+0+0+0
20+1
20+1
20+1

31
21
21
21

37.429 (2023)
36.349 (2022)
38.836 (2021)
30.900 (2020)

384,97141
387,07980
337,26565
374,14761

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Fakültesi
(ÇANAKKALE) (Devlet)

SÖZ

20+1+0+0+0
20+1
20+1
20+1

21
21
21
21

47.488 (2023)
49.620 (2022)
43.432 (2021)
38.400 (2020)

378,01051
377,67469
333,73717
367,26259

DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
(DİYARBAKIR) (Devlet)

SÖZ

20+1+0+0+5
20+1
20+1
20+1

26
21
21
21

51.280 (2023)
61.457 (2022)
54.723 (2021)
49.700 (2020)

375,67218
370,81068
326,21386
358,95000

NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
(KONYA) (Devlet)

SÖZ

20+1+0+0+0
20+1
20+1
20+1

21
21
21
21

56.131 (2023)
55.675 (2022)
48.391 (2021)
39.700 (2020)

372,84530
374,04166
330,26825
366,24088

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
(ERZURUM) (Devlet)

SÖZ

60+2+0+0+0
60+2
20+1
20+1

62
62
21
21

78.892 (2023)
86.817 (2022)
52.897 (2021)
49.700 (2020)

361,79657
358,87410
327,36051
358,90891

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Fakültesi
(ÇANAKKALE) (Devlet)

SÖZ

1+0+0+0+0


1


135.137 (2023)
— (2022)
— (2021)
— (2020)

342,17647


DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Buca Eğitim Fakültesi
(İZMİR) (Devlet)

SÖZ

1+0+0+0+0


1


261.879 (2023)
— (2022)
— (2021)
— (2020)

313,87093



Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa