DGS Pazarlama 2023 Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları

Pazarlama bölümü, ürün ve hizmetlerin tüketiciye pazarlanması, marka yönetimi, müşteri ilişkileri, pazar araştırması ve stratejik pazarlama konularında eğitim veren bir işletme ve yönetim dalıdır. Bu bölüm, öğrencilere iş dünyasında pazarlama becerileri kazandırmayı amaçlar. Pazarlama, bir ürün veya hizmetin yaratılmasından başlayarak tüketiciye ulaştırılmasına kadar olan süreçleri içerir ve bu süreçlerin etkili bir şekilde yönetilmesini gerektirir.

Büşra Ünal Yazar
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
DGS Pazarlama 2023 Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları
Büşra Ünal Yazar

Pazarlama bölümü, ürün ve hizmetlerin tüketiciye pazarlanması, marka yönetimi, müşteri ilişkileri, pazar araştırması ve stratejik pazarlama konularında eğitim veren bir işletme ve yönetim dalıdır. Bu bölüm, öğrencilere iş dünyasında pazarlama becerileri kazandırmayı amaçlar. Pazarlama, bir ürün veya hizmetin yaratılmasından başlayarak tüketiciye ulaştırılmasına kadar olan süreçleri içerir ve bu süreçlerin etkili bir şekilde yönetilmesini gerektirir.

Pazarlama Bölümünde Öğrencilere Sunulan Bazı Temel Konular:

Pazarlama İlkeleri: 

Temel pazarlama kavramları, stratejileri ve süreçleri.

Tüketici Davranışı: 

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler, alışkanlıklar ve trendler.

Pazar Araştırması: 

Pazar analizi, rakip analizi ve tüketici ihtiyaçlarının belirlenmesi için araştırma yöntemleri.

Ürün Yönetimi: 

Ürün geliştirme, marka yönetimi ve ürün portföyü stratejileri.

Fiyatlandırma: 

Fiyat stratejileri, maliyet analizi ve fiyatlandırma politikaları.

Dağıtım Yönetimi: 

Ürünlerin dağıtım kanalları, depolama, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi.

Promosyon ve Reklam: 

Pazarlama iletişimi, reklam kampanyaları, dijital pazarlama ve halkla ilişkiler.

Stratejik Pazarlama: 

Pazarlama stratejileri, planlama ve uzun vadeli pazarlama hedefleri.

    Pazarlama bölümü mezunları, çeşitli sektörlerde, şirketlerde, reklam ajanslarında, pazarlama danışmanlık firmalarında, halkla ilişkiler şirketlerinde ve diğer işletmelerde pazarlama pozisyonlarında çalışabilirler. 

    Ayrıca, dijital pazarlama, marka yönetimi, pazar araştırması ve uluslararası pazarlama gibi özel alanlarda da uzmanlaşabilirler. Pazarlama, iş dünyasının vazgeçilmez bir parçasıdır ve tüm şirketlerin ürünlerini ve hizmetlerini pazarlamaya ihtiyacı vardır. Bu nedenle, pazarlama becerilerine sahip olan profesyonellere her zaman talep vardır.

    DGS Pazarlama Bölümü 2023 Taban Puanları ve Başarı Sıralaması;

    ÜNİVERSİTE ADI

    FAKÜLTE/Y.O
    ADI

    BÖLÜM ADI

    KONT.
    2022
    2021

    YER.
    2022
    2021

    TABAN
    PUAN
    2022
    2021

    BAŞARI
    SIRASI
    2022
    2021

    İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ (Vakıf Üniversitesi)

    İşletme Fakültesi

    Pazarlama (İngilizce) (Burslu)

    1
    1

    1
    1

    230,41500
    230,7611

    76370
    83591

    AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA) (Devlet Üniversitesi)

    Uygulamalı Bilimler Fakültesi

    Pazarlama

    5
    5

    5
    5

    211,71801
    218,0487

    15512
    141715

    AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA) (Devlet Üniversitesi)

    Uygulamalı Bilimler Fakültesi

    Pazarlama (İÖ)

    4
    4

    4
    4

    206,27133
    211,8138

    175559
    175500

    BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ (Devlet Üniversitesi)

    Gerede Uygulamalı Bilimler Fakültesi

    Pazarlama

    3
    3

    1
    3

    199,21938
    209,118

    204170
    190199

    İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ (Vakıf Üniversitesi)

    İşletme Fakültesi

    Pazarlama (İngilizce) (%50 İndirimli)

    4
    4

    0
    0



    Yorumlar

    Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
    Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
    Sonraki Sayfa