Habip Aydoğdu'nun 'Yaşanmamış Tarihe Notlar' Sergisi
Habip Aydoğdu’nun 2000-2025 üretiminden seçki sunan “Yaşanmamış Tarihe Notlar” sergisi 23 Eylül'de CerModern’de açılıyor.

Sergi Tarihi: 23 Eylül 2025 - 14 Aralık 2025
Sergi Yeri: CerModern
HABİP AYDOĞDU GELECEĞE NOT DÜŞÜYOR
Belleğin sınırında kaybolan bir mırıltıyla yarına uzanan keskin bir çağrı arasında salınan bir görsel yapı kuran Habip Aydoğdu, 2000’li yıllardan itibaren resimlerinde katman katman ördüğü özgün dilini bu seçkide yoğunlaştırıyor. “Yaşanmamış Tarihe Notlar” başlığını taşıyan sergi, son çeyrek yüzyıla yayılan üretim sürecinde kelimenin ve yazının, yalnızca biçimsel ya da renk eşlikçisi olmaktan çıkıp geleceğe bırakılmış bilinçli işaretlere dönüştüğü evrimi izleyiciye kronolojik bir izlek halinde açıyor.
YAZININ RESİMLE DİYALOĞU HAFIZAYI GENİŞLETİYOR
Sanatçının bu döneme ait tuval ve hacimsel düzenlemelerinde beliren sözcükler kimi zaman renk geçişlerinin içine sızarak yüzeyle bütünleşiyor, kimi zaman da kesintisiz bir çıkış ya da vurucu bir cümle olarak öne fırlıyor. Bu dil parçacıkları, bireysel ve kolektif hafızayla kurulan diyaloğun taşıyıcısı haline gelerek eserleri salt estetik nesne olmaktan çıkarıp yarına dönük bir belge niteliğiyle yüklüyor. Böylece izleyici, Aydoğdu’nun yönlendirdiği bir rota üzerinde hem geçmişten iz sürüyor hem de geleceğe dair olası anlam katmanlarını okumaya davet ediliyor.
SERGİ DÖNEMSEL BİR GÖRSEL HAFIZA HARİTASI SUNUYOR
“Yaşanmamış Tarihe Notlar”, 2000-2025 arasındaki üretimi zaman eksenine yerleştirerek sanatçının kendi coğrafyasıyla ve başka toplumsal, kültürel, siyasal bağlamlarla kurduğu ilişkiyi görünür kılıyor. Yapıtlar, belirli bir tarihsel evrenin görsel belleğini yeniden kurarken henüz yaşanmamış olasılıkları da notlayan bir ara yüz görevi üstleniyor; izleyiciyi sanat ile bellek arasındaki girift bağı sorgulamaya yönlendiriyor.
SANATÇI GEÇMİŞ İLE OLASI GELECEK ARASINDA KÖPRÜ KURUYOR
Aydoğdu’nun seçkide bir araya gelen eserleri yalnızca olup biteni kayda geçirmekle yetinmeyip, ileride şekillenecek zihinsel arşivin yapı taşlarını bugünden örme çabası taşıyor. Böylelikle izleyici, bir dönemin plastik arayışlarını izlemekle kalmıyor; henüz yazılmamış, oluş halindeki olası bir tarihin katmanlarına doğru düşündürücü ve benzersiz bir yolculuğa davet ediliyor.