Mercedes-Benz’in lüks SUV segmentindeki elektrikli hamlesi, beklentilerin oldukça altında kaldı. G580 EQ Technology adıyla piyasaya sürülen elektrikli G-Serisi modeli, pazardaki satış performansıyla markanın hedeflerini sorgulattı.
MERCEDES'TE İŞLER KÖTÜAlman Handelsblatt gazetesinin Dataforce ve Marklines pazar araştırma şirketlerinden aldığı verilere göre, 2025 Nisan ayı sonuna kadar dünya genelinde yalnızca 1.450 adet elektrikli G580 satıldı. Aynı dönemde ise içten yanmalı motora sahip G-Serisi modellerinin satış adedi 9.700’e ulaştı. Bu rakamlar, geleneksel versiyonun elektrikli modele göre neredeyse yedi kat daha fazla satıldığını ortaya koydu.
2/8
ÇİN VE GÜNEY KORE’DE DÜŞÜK SATIŞ, ABD’DE SIFIRElektrikli araçların en büyük pazarlarından biri olan Çin’de, Mercedes yalnızca 58 adet G580 EQ Technology satışı gerçekleştirebildi. Güney Kore pazarındaki rakam da 61 adetle sınırlı kaldı. En dikkat çekici gelişme ise Amerika Birleşik Devletleri’nde yaşandı. SUV segmentinin en güçlü olduğu pazarlardan biri olan ABD’de, elektrikli G-Serisi’nin tek bir aracı bile satılamadı.
3/8
MERCEDES’İN AÇIKLAMASI: “SATIŞLAR PLANLANDIĞI GİBİ”Mercedes-Benz yetkilileri, elektrikli G-Serisi için belirli bir satış hedefi açıklamasa da, satış performansına ilişkin yapılan yorumda “satışlarımız planlandığı gibi ilerliyor” ifadesi kullanıldı. Ancak sektördeki uzmanlara göre, mevcut tablo ciddi bir başarısızlık olarak değerlendiriliyor.
4/8
YETERSİZ PLATFORM, ELEKTRİKLİ PERFORMANSI SINIRLADIG580 EQ Technology modelinin temel sorunlarından biri, tamamen elektrikli bir platform üzerine inşa edilmemiş olması. Araç, içten yanmalı G-Serisi’nin şasisi kullanılarak geliştirildi. Bu yapı, elektrikli araçların genelde sunduğu geniş kabin alanı gibi avantajları ortadan kaldırdı ve aracın verimliliğini düşürdü.
5/8
MENZİL VE FİYAT DENGESİ TATMİN ETMEDİG580 EQ Technology’nin WLTP standartlarına göre belirlenen menzili 473 kilometre olarak duyuruldu. Ancak 150.000 euro başlangıç fiyatıyla satılan bu model için sunulan menzil yetersiz bulundu. Uzmanlara göre bu menzil, bu fiyat aralığındaki araçlardan beklenen performans seviyesinin oldukça gerisinde kalıyor.
6/8
KÜÇÜK G-SERİSİ PROJESİ RİSK ALTINDAElektrikli G-Serisi’nin satışlardaki başarısızlığı, Mercedes’in 2027 yılında piyasaya sürmeyi planladığı “küçük G-Serisi” için de yeni soru işaretleri doğurdu. Daha önce sadece elektrikli olarak lanse edilen bu modelin, mevcut tablo sonrası içten yanmalı motor seçeneğiyle sunulması ihtimali masaya yatırıldı.
7/8
BENZİNLİ SEÇENEĞE DÖNÜŞ MÜ GELİYOR?Marka içerisinden gelen bilgilere göre, küçük G-Serisi için içten yanmalı versiyon üretmenin ek maliyeti yönetilebilir seviyede. Bir mühendis, bu değişiklik için yalnızca aracın ön bölümünde bazı tasarım revizyonlarının yeterli olacağını belirtiyor. Bu da Mercedes’in esnek üretim yapısına geçme planlarını doğrulayan bir gelişme olarak yorumlanıyor.
8/8
YENİ PLATFORM STRATEJİSİ DEVREYE GİRİYORMercedes, platform mimarisini sabit yapılar yerine modüler sistemlerle değiştirmeyi hedefliyor. Yeni nesil araçlarda esnek teknoloji modüllerine geçilmesi planlanıyor. Küçük G-Serisi’nin altyapısında ise Mercedes Modular Architecture (MMA) platformu kullanılacak. MMA, hem elektrikli hem de hibrit sistemlere uygun olarak tasarlandı. Ayrıca orta ve büyük segmentlerde kullanılan MB.EA platformundan da bazı parçaların bu modelde yer alacağı belirtiliyor.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.