MAN elektrikli kamyonlarda yeni döneme resmen başladı
MAN, elektrikli kamyon üretiminde önemli bir adım atarak Münih’teki ana fabrikasında seri üretime resmen geçti. Şirket, dizel ve elektrikli kamyonları aynı üretim hattında entegre bir şekilde üretmeye başladı. Bu sistem sayesinde yıl sonuna kadar 1.000 adet elektrikli kamyonun müşterilere teslim edilmesi planlanıyor.
ELEKTRİKLİ KAMYONLAR İÇİN ENTEGRE ÜRETİM HATTIDaha önce elektrikli otobüs segmentinde önemli başarılara imza atan MAN, elektrikli kamyonlarda ise bugüne kadar sınırlı bir faaliyet göstermişti. 2018 yılında piyasaya sunduğu eTGM modelinin ardından, şimdi Avrupa Birliği’nin emisyon kuralları ve 2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefi doğrultusunda bu alanda büyük yatırımlar yapıyor. Yeni entegre üretim hattı ile hem dizel hem de elektrikli kamyonlar, gelen siparişe göre aynı hatta üretiliyor. Bu yöntem, şirketin piyasa taleplerine daha hızlı cevap vermesini sağlıyor.
2/5
GÜNLÜK KAPASİTE VE TESLİMAT HEDEFLERİMAN’ın Münih fabrikasında, günlük olarak en fazla 100 kamyon üretilebiliyor. Her bir kamyonun üretimi yaklaşık sekiz saat sürüyor. Şirket, yıl sonuna kadar 1.000 adet elektrikli kamyonun müşterilere teslim edilmesini hedefliyor. MAN, bu üretim modelini Daimler Truck’ın Almanya’daki Wörth fabrikasında uygulanan sistemle benzerlik gösterdiğini belirtiyor.
3/5
TEKNİK ÖZELLİKLER VE YENİ MODELLERMAN’ın elektrikli ağır vasıta modelleri, mevcut dizel versiyonlarla benzer bir platformda geliştirildi. eTGX, eTGS ve eTGL isimli yeni modeller, 245 kW, 330 kW ve 400 kW olmak üzere üç farklı sürekli güç seçeneğiyle piyasaya sürülecek. Araçlarda altı NMC batarya kullanılarak 480 kWsa net kapasite sağlanıyor ve bu da 500 kilometreye kadar menzil sunuyor. Şirket, yedi batarya ile menzilin 740 kilometreye kadar çıkabileceğini açıkladı ancak detaylara henüz yer verilmedi.
4/5
UZUN MENZİL VE ŞARJ SEÇENEKLERİElektrikli kamyonların günlük kullanımda, ara şarjlarla birlikte 850 kilometreye kadar menzile ulaşabileceği bildiriliyor. Ortalama enerji tüketiminin ise 100 kilometrede 97 kWsa olması bekleniyor. Ultra alçak şasiye sahip versiyonlar ise otomotiv lojistiği gibi özel uygulama alanlarında farklı ihtiyaçlara yanıt verebilecek şekilde tasarlandı.
5/5
MÜŞTERİYE ÖZEL TASARIM İMKÂNIDonanım Haber'in haberine göre, MAN, elektrikli kamyonlarının şasi altına yerleştirilen sürüş teknolojisi sayesinde üst yapıların müşterilerin ihtiyaçlarına göre tasarlanabileceğini vurguluyor. Bu esneklik, taşımacılık sektöründe çeşitli alanlarda kullanıma uygun modeller sunulmasını sağlıyor. Şirket, yeni elektrikli modellerle Avrupa pazarındaki değişen taleplere daha etkin yanıt vermeyi amaçlıyor.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.