Hüseyin Özlük: Gazi bir tanedir

Güneydoğu Gazisi Hüseyin Özlük, gaziler arasında ayrımcılık yapıldığını belirterek ''Gazi bir tanedir, bunun 15 Temmuz’u, Kıbrıs’ı ya da Güneydoğusu olmaz'' dedi.

HM
Haber Merkezi
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Hüseyin Özlük: Gazi bir tanedir
HM
Haber Merkezi

1993 yılında Şırnak Beytüşşebab’da teröristlerin roketatarlı saldırısında yaralanan, iki gözünü ve sol el parmaklarını kaybeden Güneydoğu Gazisi Hüseyin Özlük,  19 Eylül Gaziler Günü vesilesiyle Ankara Masası Haber Müdürü Ersin Küçükbarak'ın konuğu oldu.

19 Eylül 1921'de Mustafa Kemal Atatürk'e gazilik ve mareşallik unvanı verildiği günün Gaziler Günü olarak kutlandığını belirten Hüseyin Özlük, bugüne gerekli önem verilmediğini ifade etti.

"Gaziler arasında ayrımcılık yapılıyor"

Türkiye'de şu anda 12-13 bin civarında bir gazi olduğunu aktaran Özlük, gaziler arasında da ayrımcılık yapıldığını öne sürdü.

Özlük "Basit bir örnek vereyim. Bizlere kimlik kartı verildi. Kimisinde gazi, kimisinde terör mağduru, kimisinde vazife malulü yazıyor. Maalesef Güneydoğu’da benim durumunda olan gözünü kolunu bacağını kaybetmiş gazi arkadaşlarımız verilen kimlikte vazife malulü yazmasına rağmen, 15 Temmuz’da yaralanan arkadaşlarımızın kimlik kartlarında direk gazi yazıyor. Çok tuhaftır bunlar. Olmaması gereken şeyler.  Gazi bir tanedir, bunun 15 Temmuz’u, Kıbrıs’ı ya da Güneydoğusu olmaz ki. Gazi, bu ülkenin bekası için canını ortaya koyan gerekirse, canını verecek olan insanlardır. Ama canını verememiştir, şehit olamamıştır, gözünü kolunu bacağını vermiştir. Bunları arasındaki ayrımı sizin körüklememiniz lazım." diye konuştu.

"Harp cerrahisinden anlayan doktor yok"

Askeri hastanelerin kapatılmasının ardından gazilerin büyük bir mağduriyet yaşadığını aktaran Özlük, toplanan paralarla yapılan Bilkent Rehabilitasyon Merkezi'nin gazilerin elinden alındığını söyledi. Bu merkezlerde gazilerin topluma ve yeni yaşama hazırlandığını ifade eden Özlük, bu merkezlerin ve hastanelerin bir an önce gazilere devredilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Özlük, çatışma bölgelerinde ölen asker sayısının son dönemde arttığına da dikkat çekerken, bunun nedeninin harp cerrahisinden anlayan doktorun olmamasından kaynaklı olduğunu bildirdi.

" Devlet destek vermiyor gibi bir şey"

Gazilerin sorunlarına da değinen Hüseyin Özlük, devletin gazilere yeterince ortez, protez desteği vermediğini söyledi.

Özlük "Bir tekerlekli sandalye 60-70 bin lira buna devlet desteği 1.300-400 lira. Devlet destek vermiyor gibi bir şey." dedi.

Yanlış tutanakların da gazileri mağdur ettiğine dikkat çeken Özlük, yaralıların kurum kurum gezdirildiğini ifade etti.

"Gazilerin beklentisi onurlu bir yaşam sürebilmek"

Gazilerin beklentilerine ilişkin ise Özlük "Gaziler çok şey istemiyor. Onların beklentisi onurlu bir yaşam sürebilmek. Onurlu bir yaşam sürebilmek içinde ayrıştırıcı bir dil değil, devletin tüm kurumlarıyla birleştirici bir dil kullanması gerekiyor. Toplumun her kesimiyle bağdaştırıcı bir yaklaşımın olduğu bir yaşam istiyor." şeklinde konuştu.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa