Ankara-İzmir yüksek hızlı tren projesinde son durum

AK Parti MKYK Üyesi ve Manisa Milletvekili Murat Baybatur, 2023 Yılı Yatırım Programı alınan Yüksek Hızlı Tren projesiyle İzmir-Ankara arasındaki seyahat süresinin 3.30 saate , Manisa'dan Ankara'ya ulaşımın ise 3 saate ineceğini belirtti. Baybatur, 13 milyar TL'lik bütçenin aktarıldığı projenin 2024'te bitirileceğini aktardı.

HM
Haber Merkezi
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Ankara-İzmir yüksek hızlı tren projesinde son durum
HM
Haber Merkezi

AK Parti MKYK Üyesi ve Manisa Milletvekili Murat Baybatur, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasını taşıyan 2023 Yılı Yatırım Programı'nda, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi için 13 milyar TL bütçe ayrıldığını ifade etti. 

Proje hakkında bilgi veren Baybatur, "2012 yılında yapımına başlanan Ankara (Polatlı)-İzmir (Menemen) arasındaki 624 kilometrelik Yüksek Hızlı Tren (YHT) güzergahı, 508 kilometre uzunluğundaki kesimin tamamlanmasıyla bitirilmiş olacak. Afyonkarahisar Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa Salihli, Manisa Turgutlu, Manisa olmak üzere 6 yeni istasyona sahip olacak Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'nde, 41 bin metrelik 49 tünel ve 23 bin 100 metrelik 56 viyadük yer alıyor. Projede Afyonkarahisar-İzmir arasında altyapı işlerinin yüzde 52,4'ü tamamlandı. Hattın inşaatında 71,97 metreküpü tamamlanan toplam 115,8 milyon metreküp kazı yapılacak. Söz konusu hattaki toplam 47,9 milyon metreküplük dolgunun da 11,40 milyon metreküpü bitirildi. Ankara-İzmir arası otobüs yolculuğu süreleri güzergâha, sefere ve mola sayısına göre değişiklik gösterse de 7 saat 55 dakika ile 9 saat arasında tamamlanıyor. Söz konusu mesafe mevcut demiryolu hattı ile 14 saatte kat ediliyor. YHT Projesi çerçevesindeki tüm kesimler tamamlandığında ise İzmir-Ankara arasındaki mesafe 824 kilometreden 624 kilometreye, seyahat süresi de İzmir-Ankara arası 3 saat 30 dakikaya, Manisa-Ankara arası 3 saate iniyor" dedi.

"2024’te hizmete girecek"

Baybatur, hızlı ve konforlu ulaşım imkanı sunacak projenin 2024 yılında bitirileceğini aktardı.

Saatte 250 kilometre hız yapılması hedeflenen hatta, elektrikli ve sinyalli yüksek hızlı trenler işletileceğini kaydeden Baybatur, "Ankara-İzmir koridorunda yıllık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınması öngörülen demiryolunun hizmete girmesiyle Manisa’nın yük ve yolcu taşımacılığında çığır açılacaktır" diye konuştu.

Hattın tamamlanmasıyla Manisa’dan Ankara, İzmir, İstanbul, Konya, Eskişehir, Afyon, Uşak, Kırıkkale, Yozgat ve Sivas güzergahlarında yüksek hızlı tren ile seyahat imkanına kavuşulmuş olacak.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa