Araç muayenelerinde yeni dönem

Türkiye'de zorunlu araç muayenelerini yapan TÜVTÜRK, araç muayene ettirirken artık bazı kontrolleri yapmayacağını duyurdu. İşte, araç muayenesinden çıkarılan kontroller...

EK
Ersin Küçükbarak
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Araç muayenelerinde yeni dönem
EK
Ersin Küçükbarak

Otomobil kullanıcılarının düzenli aralıklarla yaptırmak zorunda olduğu araç muayenesinde değişikliğe gidildi.

Lastik kontrolü yapılmayacak

Araç muayenesi sırasındaki bazı rutin kontrollerde kontrol zorunluluğu kaldırıldı. Bu çerçevede muayene sırasında lastik kontrolü yapılmayacağı ifade edildi.

Araç muayenesiyle ilgili TÜVTÜRK tarafından yapılan açıklama şöyle:

"Seyir esnasında bir lastiğin patlaması aracın kontrolünü neredeyse imkansız hale getirir, kaza yapılmasına sebep olur. Araç muayenesinde lastik yüzeylerinde oluşabilecek hasarlar ya da lastiğe batan yabancı maddeler gözle ve elle mutlaka kontrol edilmektedir. Böylece lastiklerde oluşan ve fark edilemeyen (özellikte lastiklerin aracın iç kısmına bakan yüzeylerinde oluşan ve araç kullanıcısı tarafından görülemeyen) hasarlar muayene sırasında tespit edilmektedir.

Aksi bir durum tespit edildiğinde, aracınızın muayenesi kusurlu olarak sonuçlanır. Araçta aynı aks üzerinde aynı ebatta lastik bulunması gerekir. Muayene esnasında aksi bir durum tespit edildiğinde 'Aynı Aks Üzerinde Farklı Ebatta Lastik Kullanılmış' kusuru belirtilir. Lastik üreticileri, aynı ebatta fakat farklı desende (farklı firmaların imal ettiği) lastiklerin aynı aks üzerinde kullanılmasının dahi lastik kullanım verimliliğini olumsuz etkilediğini belirtmektedirler.

Araç muayenesi kusurlar tablosu

Dönüş Yönü (Rotation) asimetrik lastiklerde kullanılır. Bu lastikler araca gösterilen yönde takılması gereken desene sahip lastiklerdir. Genellikle ok şeklindeki işaretle lastiklerin dönmesi gereken yön gösterilir. Araca takılma yönü inside (iç) ve outside (dış) şeklinde de gösterilmiş lastikler bulunmaktadır. Outside işaretlemesi aracın dış kısmında, inside işaretlemesi ise aracın iç kısmında yer almalıdır.

Aksi bir durum tespit edildiğinde, aracınızın muayenesi kusurlu olarak sonuçlanır. Yük indeksi bir lastiğin hız sembolü ile gösterilen en yüksek hızda taşıyabileceği azami yükü gösterir. Hız sembolü de bir lastiğin yük indeksi ile belirtilen azami yükte yapabileceği hızı ifade eder.

Otomobil muayenesinde artık kontrol edilmeyecek

TÜVTÜRK tarafından yapılan resmi açıklama ile bundan sonra araç muayenesi yapılırken yaz-kış lastiği kontrolü yapılmayacağı ilan edildi. Periyodik muayene esnasında TÜVTÜRK tarafından lastik diş derinliği en az 1,6 mm ölçüsü kabul edilirken Yola Elverişlilik Muayenesinde alt sınır 2 mm olarak belirlendi."

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa