Baader-Meinhof fenomeni nedir?
Algıda seçicilik olarak da bilinen Baader-Meinhof fenomeni hakkında araştırma yapılıyor. Peki Baader-Meinhof fenomeni nedir?

Herkesin başına mutlaka yeni bir şey öğrendiğinde ya da gördüğünde sık sık karşısına çıkmıştır. İşte bu durumun nedeni Baader-Meinhof fenomenidir.
Baader-Meinhof fenomeni, bir şeyi ilk kez fark ettikten sonra daha sık fark etme eğilimine atıfta bulunan ve bunun daha sık meydana geldiği inancına yol açan bilişsel bir önyargıdır.
Örneğin, ilk kez bir TOGG arabası gördükten sonra, daha fazla TOGG arabası görmeye başladığınızı hissedebilirsiniz. Ancak bu, aslında daha fazla TOGG arabası olduğundan değil, artık TOGG arabalarına dikkat ettiğinizden kaynaklanmaktadır.
Baader-Meinhof fenomeni, algıda seçicilik, onaylama önyargısı, küçük sayılar yasası gibi çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir.

Önemsediğimiz şeyleri sürekli karşımıza çıkaran olgu
Algıda seçicilik, insanlar, dikkatlerini belirli bir konuya odakladıklarında, o konuyla ilgili bilgileri daha kolay fark etme ve hatırlama eğilimindedirler.
Onaylama önyargısı, mevcut inançlarını destekleyen bilgileri daha kolay fark etme ve kabul etme eğilimindedir.
Küçük sayılar yasası ise, küçük sayılarla ilgili olaylar, daha büyük sayılarla ilgili olaylardan daha rastgele ve beklenmedik görünebilir. Bu nedenle, bir şeyi ilk kez fark ettikten sonra daha sık fark etmeye başladığımızda, bunun rastgele bir olay değil, daha sık meydana geldiğine inanma eğiliminde olabiliriz.
Baader-Meinhof fenomeni, günlük hayatımızda birçok farklı alanda kendini gösterebilir. Örneğin, yeni bir kelime öğrendikten sonra, o kelimeyi daha sık duymaya başlarız.
Baader-Meinhof fenomeni, zararsız bir önyargı gibi görünse de, bazen yanlış kararlar almamıza neden olabilir. Mesela yeni bir kelime öğrendikten sonra, o kelimeyi her duyduğumuzda, o kelimeyi kullanan kişinin doğru bilgi verdiğine varsayabiliriz.
Bu nedenle, Baader-Meinhof fenomeninin farkında olmak ve onun kararlarımızı etkilemesine izin vermemek önemlidir.