Dolandırıcılık iddiaları ile karşılaşan Akbank'tan yanıt geldi!
Son dönemde hakkında dolandırıcılık iddiaları ortaya atılan Akbank, söz konusu iddialara ilişkin bir açıklamada bulundu.

Akbank müşterileri, son dönemde yaşadıklarını iddia ettikleri mağduriyetleri sosyal medya platformları üzerinden duyurmaya başladı. Akbank ile ilgili ortaya atılan dolandırıcılık iddiaları üzerine paniğe kapılan müşterilerin hesaplarını kapatmak istedikleri görülüyor. Bazı kullanıcılar, herhangi bir talepte bulunmamalarına rağmen Akbank tarafından hazır ön kredi limitinin oluşturulduğunu ileri sürüyor. Kullanıcılardan bazıları da banka hesaplarının boşaltıldığını öne sürüyor. Akbank müşterilerinin tepkileri devam ederken bankadan dolandırıcılık iddialarına yanıt geldi.
Akbank, kendi sistemlerinde herhangi bir güvenlik açığı ve/veya veri sızıntısı olmadığını belirterek kesin bir dille bu yönde ortaya atılan iddiaların asılsız olduğunu dile getirdi. X üzerinden paylaşımda bulunan Akbank, müşterilerinin veri güvenliği prensiplerini göz önünde bulundurduklarını kaydetti. Akbank, gelişen teknolojiye uygun standartlarda hizmet sağlamaya öncelik verdiklerine dikkat çekti.
"Dolandırıcılık vakalarına karşı yoğun bir mücadele veriyoruz"
Banka tarafından yapılan açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:
fm("Öncelikle belirtmek isteriz ki bankamızın sistemlerinde güvenlik açığı ve/veya veri sızıntısı bulunduğuna dair iddialar kesinlikle asılsızdır. Bu çerçevede bankamız; bilgi sistemleri, bilgi ve veri güvenliği ile ilgili olarak başka Bankacılık Kanunu ve ilgili düzenlemeler, müşterilerimizin kişisel verilerinin korunması için KVKK ve ilgili alt düzenlemeler kapsamındaki gerekli ve her türlü idari ve teknik güvenlik tedbirlerini almakta ve sağlamaktadır.")
fm("Öte yandan tüm bankacılık ve finans sektörü ile birlikte bankamız da müşterilerimizin mağdur olmaması adına dolandırıcılık vakalarına karşı yoğun bir mücadele içerisindedir. Bu kapsamda sektörümüze paralel şekilde, bankamızca alınan önlemlerle birçok dolandırıcılık teşebbüsü engellenmekte ve müşterilerimizin mağduriyeti önlenmektedir. Son dönemde sosyal medyada ve çeşitli yayın kanallarında bankamız hedef alınarak yapılan ve bankamızın sistemlerinin güvenliğine ilişkin asılsız iddiaları içeren paylaşımlarda yer alan sınırlı sayıda vakanın tümü gerçekleştiği tarihte bankamızca titizlikle incelenmiş, inceleme sonucunda bu vakaların sosyal mühendislik yöntemleriyle gerçekleştirildiği görülmüş, ilgili müşterilerimizin tamamına, yaşanan vakalara ilişkin başvuruları ile ilgili gerekli bilgilendirmeler yapılmış, her türlü bilgi talepleri cevaplandırılmıştır.")
"Tüm önlemleri hızlı bir şekilde alıyoruz"
Açıklamada, müşterilerinin memnuniyetine ve güvenliğine verilen önemin altı çizilerek, tüm vakaların ayrıntılı olarak inceleme altına alındığından bahsedildi. Müşterilerin yaşadıkları mağduriyetlerin ortadan kaldırılması gibi tüm önlemlerin hızlı bir şekilde alındığı vurgulanan açıklamada, müşterilere mobil cihazlarını, mobil bankacılık şifrelerini ve kişisel bilgilerini güvence altına almaları yönünde bilgi verildiği aktarıldı.
"Müşterilere sürekli bilgilendirme yapıyoruz"
Bankanın açıklamasında, şu ifadelere de yer verildi:
fm("Müşterilere mobil cihazların güvenliğini tehlikeye düşürebilecek uygulamaların yüklenmesini engellemek için uygulama dükkanlarından sadece güvenilir kaynakların uygulamalarının yüklenmesi, telefon görüşmelerinde kişiye özel mobil bankacılık uygulaması şifrelerinin kimse ile paylaşılmaması, banka dışı internet sitelerine ve/veya sahte reklamlara giriş yapılarak hassas kişisel bilgilerin ve şifrelerin paylaşılmaması hususları başta olmak üzere sürekli bilgilendirme ve hatırlatmalar yapılmaktadır.")
h(2156480)