Ticaret Bakanlığının 2025 yılı e-ihracat hedefi!
Ticaret Bakanlığı, ekonomiye katkıyı artırmak maksadıyla 2025 senesindeki e-ihracat hedefini 8 milyar dolara yükseltti. Bakanlık heyetler organize edecek.

TÜRKİYE'NİN E-İHRACATI HIZLA ARTIYOR
Ticaret Bakanlığı, Türkiye’nin e-ihracat hacmini artırarak ekonomiye daha fazla katkı sağlamayı hedeflediklerini açıkladı. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre, e-ihracat hacmi 2022 yılında 2,2 milyar dolar ile genel ihracatın %0,90'ını oluştururken, 2023'te 5 milyar dolara yükselerek %2,12'lik bir pay aldı. 2024 yılında ise bu rakam 6,4 milyar dolara ulaşarak %2,6'ya çıktı. 2025 yılı için belirlenen hedef ise 8 milyar dolar. Bakanlık, bu doğrultuda çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürüyor.
E-İHRACAT İÇİN 320 MİLYON LİRALIK DESTEK VERİLDİ
Bakanlık, ihracatçıların e-ihracat yoluyla küresel ticarette daha fazla pay alabilmesi için çeşitli destek paketleri hazırladı. Bu kapsamda, bugüne kadar 207 şirket, 2 pazar yeri, 6 perakende e-ticaret sitesi ve 9 e-ihracat konsorsiyumuna toplamda 320 milyon liralık destek sağlandı. Destek politikalarının süreçleri kolaylaştırdığı vurgulanan açıklamada, sektör paydaşlarıyla sık sık bir araya gelinerek ihracatçıların ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretildiği belirtildi.
HEDEF ÜLKELER VE YENİ DESTEKLER
Açıklamada, İslam İşbirliği Teşkilatı üyesi ülkelerden Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Nijerya ve Suudi Arabistan'ın hedef ülkeler listesine eklendiği ve bu ülkelere yönelik e-ihracat faaliyetlerinde ilave %20 destek sağlandığı ifade edildi. Ayrıca, küresel e-ticaret lideri Çin için pazar yeri komisyon desteği sunularak firmaların bu ülkeye girişinin kolaylaştırıldığı belirtildi. "Uzak Ülkeler Stratejisi" kapsamında ise kişiselleştirilmiş ürünler ve otomotiv yedek parça sektörlerinde ABD ve Kanada’daki öncü pazar yerleri için komisyon giderlerinin destek kapsamına alındığı aktarıldı.
E-KOLAY İHRACAT PLATFORMU KURULDU
Bakanlık, ihracatçılara yol göstermek için E-Kolay İhracat Platformu’nu kurduğunu hatırlattı. Çin, Rusya ve Latin Amerika’da faaliyet gösteren 18 farklı pazar yeri ile 5 sosyal medya ve arama motoru reklam platformuna ilişkin kılavuzlar yayımlandı. Bu platformların ihracatçılara büyük kolaylık sağladığı ifade edildi.
KÜRESEL E-İHRACAT ZİRVESİ 2025’TE YENİDEN DÜZENLENECEK
Açıklamada, 2024 yılında İstanbul’da gerçekleştirilen ve e-ticaret alanında uzman isimlerle 30’un üzerinde küresel pazar yerini bir araya getiren İstanbul Küresel e-İhracat Zirvesi’nin, 2025 yılında yeniden düzenleneceği belirtildi. Zirvenin Türkiye'nin küresel e-ticaret ekosistemindeki konumunu güçlendirmek adına önemli bir adım olduğu vurgulandı.
E-İHRACATIN PAYI 2028'DE %10’A ULAŞACAK
Bakanlık, Türkiye’nin e-ihracatta küresel bir oyuncu haline gelmesi için çalışmalarını hız kesmeden sürdüreceklerini belirtti. E-ihracatın genel ihracattaki payının 2028 yılına kadar %10’a çıkarılması hedefleniyor. Ticaret Bakanlığı, tüm paydaşlarla birlikte bu hedefe emin adımlarla ilerlediklerini açıkladı.