Ankara olası afetlere karşı AKOM ile kesintisiz hızlı müdahale sunacak
Ankara Büyükşehir Belediyesi, AKOM ve Mobil AKOM ile olası afetlere karşı 7/24 kesintisiz hizmet ve teknoloji destekli hızlı müdahale imkânı sunacak.

AFET DİRENÇLİ BAŞKENT İÇİN YENİ ADIMLAR
Ankara Büyükşehir Belediyesi, başkentteki afet yönetimini güçlendirmek ve çevre illere hızlı müdahale imkânlarını artırmak amacıyla önemli projeler geliştiriyor. Bu çalışmalarla, şehrin afetlere karşı daha dayanıklı hâle getirilmesi hedefleniyor. Belediye, afet ve acil durumlarla mücadelede etkili bir merkez haline gelen Afet Koordinasyon Merkezi'ni (AKOM) güçlendirerek bu süreci ileriye taşıyor.
7/24 HİZMET VEREN AKOM MERKEZİ
Ankara'nın afet ve acil durum merkezi olarak hizmet veren AKOM, kent genelinde 80 noktaya yerleştirilen 400’ün üzerinde kamera ile 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Olası afet ve acil durumlar karşısında hızla devreye giren bu merkez, belediyenin tüm birimleri ve ilgili kamu kurumlarıyla tam uyum içinde çalışarak kesintisiz hizmet sunuyor.
MOBİL AKOM İLE DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, 2024-2029 Projeleri arasında yer alan Mobil AKOM Projesi’nde önemli bir aşama kaydedildiğini açıkladı. Bu proje ile, afet yönetiminde dijital bir döneme geçilecek. Avrupa Birliği tarafından desteklenen ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile hayata geçirilen proje, vatandaşların afet öncesi, sırası ve sonrasında belediye hizmetlerine daha hızlı ulaşmalarını sağlamayı amaçlıyor.
MOBİL AKOM’UN FAYDALARI
Mobil AKOM, afet ve acil durumlar sırasında dijital bir veri havuzu sunarak çeşitli hizmetlere kolay erişim imkanı sağlayacak. Bu sistem, afet öncesi, sırasında ve sonrasında ihtiyaç duyulacak eğitimler, belgeler, gönüllü başvuruları, engelli vatandaşlara yönelik çözümler, sokak hayvanları ve kentsel altyapı problemleri gibi pek çok alanda kullanılacak. Böylelikle afet yönetimi daha verimli hâle gelecek.
ENGELLİ BİREYLER İÇİN ÖZEL ÇÖZÜMLER
Mobil AKOM, afetlerde en savunmasız gruplardan biri olan engelli bireyler için özel çözümler sunacak. Afet sırasında bu bireylerin karşılaşabileceği zararların en aza indirilebilmesi için özel bir modül geliştirilecek. Proje, engelli vatandaşların afetlere daha hazırlıklı olmasına yardımcı olacak.
PROJENİN İLERİ AŞAMALARI
Mobil AKOM Projesi’nin ilk aşaması, AB hibesiyle hayata geçirilirken, ikinci aşamada belediyenin mevcut dijital altyapısı ve tüm birimleri projeye entegre edilecek. Böylece mevcut hizmetlerin tek çatı altında toplanması ve vatandaşların bu hizmetlere daha kolay erişmesi sağlanacak.
KOORDİNASYON VE HIZLI MÜDAHALE
Afet İşleri Daire Başkanı Özkan Erel, AKOM'un önemini vurgulayarak, “Meteorolojik uyarılar sonrası AKOM merkezimiz hemen devreye giriyor. Sadece belediye birimlerimiz değil, AFAD, GAMER ve tüm arama kurtarma ekipleriyle de koordineliyiz. Hem Ankara'da hem de il sınırlarımız dışındaki afetlerde hızlı bir şekilde müdahaleye geçiyoruz” dedi. Erel ayrıca, Mobil AKOM Projesi’nin, vatandaşların yanı sıra sokak hayvanlarının ve kırsaldaki diğer canlıların da afetlerden korunmasını hedeflediğini belirtti.
AFETLERDE YERİNDE ÇÖZÜMLER
Erel, Mobil AKOM’un, engelli vatandaşlara yönelik özel çözümler sunduğunu ifade ederek, “Bu projeyle vatandaşlarımıza daha hızlı ulaşabilmeyi ve afet sırasında onların ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verebilmeyi amaçlıyoruz. Engelli bireyler için özel bir modül geliştirildi. Böylece afetlerde onların karşılaştığı riskleri minimize etmek hedefleniyor” dedi.