Öğretmen, matematik ve müziği buluşturdu: Öğrenciler derse ilgili
Erzurum'da öğretmenlik yapan Gülsevim Özentürk, matematik ve müziği birleştirdi ve dersi öyle anlatıyor. Öğrencilerin, derse olan ilgisi arttı.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2013 yılında İstanbul Küçükçekmece’ye öğretmen olarak atanan Ümmü Gülsevim Özentürk, burada üç yıl görev yaptıktan sonra Erzurum’un Yakutiye ilçesindeki Kültür Kurumu Ortaokulu’na tayin edildi. Akademisyen olan eşinin görevi nedeniyle bir yıl süreyle İngiltere’ye giden Özentürk, Londra’da gönüllü öğretmenlik programına katılarak eğitim deneyimini uluslararası bir boyuta taşıdı. Ücretsiz izne ayrılarak Birleşik Krallık vizesiyle Londra’ya giden Özentürk, burada evine yakın bir okulda gönüllü öğretmen olarak görev aldı. Bir yıl boyunca öğrencilere destek sağlayan ve derslere katılan Özentürk, edindiği deneyimleri Türkiye’ye döndüğünde kendi eğitim anlayışıyla birleştirerek Erzurum’daki görevine kaldığı yerden devam etti.
Öğrencilere matematiği sevdirdi: Müzikle buluşturdu
Öğrencilerin öğrenme sürecini daha etkili ve eğlenceli hale getirmek isteyen Özentürk, matematik derslerini müzikle birleştirdi. Öğrencilerin sevdiği popüler şarkıların melodilerine matematik konularını içeren sözler ekleyerek, derslerin daha akılda kalıcı olmasını sağladı. Ayrıca, dijital uygulamalar ve etkileşimli programlar kullanarak öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırdı. Derslerinde grup çalışmaları, sunumlar ve çeşitli etkinliklere yer veren Özentürk, öğrencileri merkeze alan bu yöntemlerle sınıf içi başarı oranlarını yükseltti. Özellikle 5. sınıflarda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uygulayan Özentürk, öğrencilerinin derse olan ilgisinden ve sınavlardaki başarılarından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
2 sene öncesinde eşinin işi dolayısıyla Londra'da olduğunu ve bu süreçte gönüllü öğretmen uygulamasının varlığını öğrenerek okullara başvuru yaptığını ifade eden Ümmü Gülsevim Özentürk, İngiliz devlet okulunda öğrenci ve öğretmenlere yardımcı olmak için derslere katıldığını belirtti.
"eğlenceli ve sevilebilecek bir ders olduğunu gösterdiğiniz zaman öğrenciler matematiğe karşı daha ilgili bir hale geliyor"
Bir yıl boyunca edindiği tecrübeleri, öğrendiği uygulamaları, kendi bildiği öğretim metotlarını Türkiye'ye döndükten sonra derslerinde de kullanmaya başladığını söyleyen Özentürk, şunları söyledi:
"En çok sevdiğim ders matematik"
En çok sevdiği dersin matematik olduğunu ifade eden öğrencilerden Azra Marancıgil, problem çözmenin kendisini rahatlattığını söyledi. Öğretmenlerinin çok eğlenceli bir öğretmen olduğunu söyleyen Marancıgil, "Bize derste şarkı söyletiyor, oyunlar oynatıyor. Eğlenirken öğreniyoruz" dedi.
DAHA KALICI
Öğrencilerden Eslem Bayraktaroğlu, şarkı söyleyerek matematik dersinde öğrendikleri konuların daha kalıcı olduğunu söyledi.