ASO'dan Trump'ın yeni gümrük tarifelerine ilk yorum
ASO (Ankara Sanayi Odası) Başkanı Seyit Ardıç, “ABD’nin yeni gümrük tarifeleri Türkiye için stratejik fırsat sunuyor” dedi.

Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Seyit Ardıç, ABD Başkanı Donald Trump’ın duyurduğu yeni gümrük tarifeleri hakkında açıklamalarda bulundu. Ardıç, Türkiye’nin bu yeni dönemde tedarik zincirinde öne çıkabileceğini belirtti.
TÜRKİYE, GÜMRÜK TARİFELERİNDE AVANTAJLI KONUMDA
Ankara Sanayi Odası Başkanı Seyit Ardıç, ABD’nin Avrupa Birliği’ne %20, Çin’e ise %34 oranında gümrük tarifesi uygulayacağını duyurmasının ardından, Türkiye’nin %10 ile en düşük tarifeye tabi ülkeler arasında yer aldığını vurguladı. Ardıç, “Bu gelişme, Türk sanayisi için ABD pazarında büyük bir fırsat penceresi olabilir” ifadelerini kullandı.
İTHALATÇILARIN ROTASI TÜRKİYE OLABİLİR
ABD’li ithalatçıların, Çin ve Vietnam gibi yüksek tarifeli ülkeler yerine daha avantajlı koşullara sahip olan Türkiye’ye yönelmesinin muhtemel olduğunu belirten Ardıç, “Özellikle tekstil, otomotiv yan sanayi ve kimya gibi sektörlerde pazar payımızı artırabiliriz. Bu sektörlerdeki rekabet avantajımızı stratejik olarak değerlendirmeliyiz” dedi.
YATIRIMLARI ÇEKMEK İÇİN KRİTİK DÖNEM
Yeni gümrük tarifelerinin Çin başta olmak üzere bazı Asya ülkelerinin üretim ve yatırımlarını başka pazarlara taşımasına yol açabileceğine işaret eden Ardıç, Türkiye’nin genç iş gücü, sanayi altyapısı ve lojistik avantajlarıyla bu yatırımlar için cazip bir ülke konumuna geldiğini ifade etti.
AVRUPA PAZARINDA REKABET RİSKİNE DİKKAT
Ardıç, yüksek tarifeler nedeniyle ABD pazarından dışlanan ülkelerin Türkiye’nin güçlü olduğu Avrupa pazarlarına yönelmesi durumunda, Türk ihracatçılarının daha sert bir rekabetle karşı karşıya kalabileceğini de belirtti. Bu nedenle hem riskleri gözetmek hem de fırsatları doğru stratejilerle değerlendirmek gerektiğini vurguladı.
DÖNÜŞÜM VE YENİLİK VURGUSU
Seyit Ardıç, değerlendirmesini şu sözlerle tamamladı:
“Ülkemizin bu süreci avantaja çevirmesi için eğitim ve insan kaynağı yatırımlarına hız vermesi, ikiz dönüşüm (dijital ve yeşil dönüşüm) adımlarını hızlandırması şart. Ayrıca Ar-Ge, inovasyon, lojistik maliyetlerinin düşürülmesi ve pazar çeşitliliği gibi başlıklarda somut politikalar geliştirerek katma değerli üretim modeline geçişi sağlamalıyız.”