TikTok’un reklam şeffaflığı yetersiz bulundu
Avrupa Birliği Komisyonu, sosyal medya platformu TikTok’un reklam şeffaflığı yükümlülüklerini yerine getirmediğini belirterek Dijital Hizmetler Yasası'nı ihlal ettiği yönünde ön bulgulara ulaşıldığını açıkladı.

REKLAM DEPOSU ŞEFFAFLIĞI SAĞLANMADI
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, TikTok’un reklam deposunu yayımlama yükümlülüğünü yerine getirmediğini duyurdu. Açıklamada, Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında, reklam içeriklerinin, reklamları kimin finanse ettiği ve hedeflenen kullanıcılar gibi bilgilerin kamuya açık biçimde sunulması gerektiği vurgulandı.
ÖN BULGULAR İHLALİ GÖSTERİYOR
Komisyon, yürütülen incelemede TikTok’un bu bilgileri eksik sunduğunu ve gerekli şeffaflığı sağlamadığını tespit ettiğini belirtti. Söz konusu eksikliklerin araştırmacıların ve sivil toplum kuruluşlarının sahte reklam ve dolandırıcılık faaliyetlerini tespit etmesini zorlaştırdığı ifade edildi.
TİKTOK'A PARA CEZASI GÜNDEMDE
Ön bulguların teyit edilmesi halinde AB Komisyonu, TikTok’a para cezası kesebilir ve kurallara uyum sağlaması için resmi emir gönderebilir. Dijital Hizmetler Yasası kapsamındaki ihlallerde, platformlara küresel cirolarının yüzde 6’sına kadar para cezası uygulanabiliyor.
İHLAL TEKRARI FAALİYET DURDURMAYA NEDEN OLABİLİR
AB kurallarına göre, benzer ihlallerin tekrarı halinde ilgili dijital platformların Avrupa’daki faaliyetlerine son verilmesi de gündeme gelebiliyor. TikTok’un sürece ilişkin nasıl bir savunma yapacağı ve olası yaptırımlara nasıl yanıt vereceği merakla bekleniyor.