Dünyanın en büyük otomobil gemisi ilk sefere çıktı

Çin’e ait otomotiv şirketi SAIC Motor'un lojistik iştiraki SAIC Anji Logistics için üretilen 9500 araç taşıma kapasiteli gemi ilk sefere çıktı.

AA
Kaynak AA
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Dünyanın en büyük otomobil gemisi ilk sefere çıktı
AA
Kaynak AA

DÜNYANIN EN BÜYÜK OTOMOBİL GEMİSİ AVRUPA ROTASINDA

Çin'in devlet destekli otomotiv devi SAIC Motor'un lojistik iştiraki SAIC Anji Logistics için inşa edilen "Anji Ansheng" adlı dev otomobil gemisi, Şanghay Limanı'ndan Avrupa'ya doğru tarihi ilk seferine başladı. 228 metre uzunluğu ve 37,8 metre genişliğiyle dikkat çeken gemi, tek seferde 9.500 aracı taşıyabilme kapasitesiyle dünyanın en büyük otomobil taşıyıcısı unvanını elinde bulunduruyor.

ÇİN'İN KÜRESEL OTOMOBİL İHRACATINDAKİ DEVRİMİ

Son iki yıldır dünya otomobil ihracatında liderliği elinde tutan Çin, BYD ve Chery gibi yerli markaların yanı sıra SAIC gibi devlet destekli şirketlerle lojistik altyapısını güçlendiriyor. Geçen ay 9.200 araç kapasiteli BYD Shenzen gemisinin Brezilya seferiyle başlayan bu strateji, Anji Ansheng'in Avrupa yolculuğuyla yeni bir boyut kazandı. 2024'te 6,4 milyon araç ihraç eden ülke, deniz taşımacılığındaki bu yatırımlarla rekabet gücünü artırmayı hedefliyor.

SAIC'İN FİLO GENİŞLETME HAMLESİ

SAIC Anji Logistics'in mevcut filosunda 15'i okyanus aşırı sefer yapabilen 35 otomobil gemisi bulunuyor. Şirket, 2026 yılına kadar okyanus tipi gemi sayısını 22'ye çıkararak Çin'in Avrupa, Güney Amerika ve Orta Doğu pazarlarındaki etkinliğini katlamayı planlıyor. Bu kapsamda Anji Ansheng gibi mega gemilerin yanı sıra, elektrikli araçlar için özel tasarlanmış taşıyıcılar da üretim hattında bekleniyor.

KÜRESEL PAZARDA ÇİN RÜZGARI

2023'te 5,5 milyon araç ihracatıyla rekor kıran SAIC, yalnızca Çin'in değil dünyanın en büyük otomotiv ihracatçılarından biri konumunda. Cosco gibi denizcilik devleriyle iş birliği yapmanın yanı sıra, otomotiv üreticilerinin kendi filolarını oluşturma trendi, Çin'in küresel tedarik zincirindeki hakimiyetini pekiştiriyor. Uzmanlar, özellikle Avrupa Birliği'nin elektrikli araçlara yönelik artan talebinin, Çinli üreticiler için yeni fırsatlar yaratacağını vurguluyor.

TEKNOLOJİK ALTYAPI VE ÇEVRE DOSTU YAKLAŞIM

Anji Ansheng'in LNG (sıvılaştırılmış doğal gaz) destekli motor sistemiyle %30 daha az karbon salınımı yapması, Çin'in yeşil lojistik hedefleriyle uyumlu bir adım olarak değerlendiriliyor. Gemideki akıllı yükleme sistemleri ve IoT tabanlı takip teknolojileri, taşınan araçların güvenliğini maksimum seviyeye çıkarırken, sefer sürelerinin optimize edilmesine de katkı sağlıyor. Bu teknolojik atılımlar, Çin'in "Yeni İpek Yolu" projesindeki iddiasını da destekler nitelikte.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa