Özel halk otobüsü krizi sona erdi: Uzlaşma sağlandı
İstanbul'da özel halk otobüsü krizi yaşandı. Otobüsler kontak kapattı ancak kısa bir süre sonra uzlaşma sağlanarak sorun çözüldü.

İSTANBUL'DA ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ KONTAK KAPATTI, DURAKLARDA YOĞUNLUK OLUŞTU
İstanbul'da özel halk otobüsleri, İBB'den (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) yaklaşık 6 milyar liralık alacaklarını tahsil edemedikleri gerekçesiyle toplu olarak kontak kapattı. Sabahın erken saatlerinde başlayan bu eylem nedeniyle birçok durakta vatandaşlar uzun süre otobüs beklemek zorunda kaldı.
SABAH SAATLERİNDE DURAKLARDA YOĞUNLUK YAŞANDI
İETT (İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü) otobüslerinin de dolu gelmesi üzerine toplu taşıma kullanmak isteyen yolcular alternatif ulaşım yollarına yöneldi. Duraklarda uzun kuyruklar oluştu ve ulaşımda aksamalar gözlemlendi.
ESNAF ODASI 3020 OTOBÜSÜN EYLEME KATILACAĞINI DUYURMUŞTU
İstanbul Otobüs Özel Halk Otobüsü Sahipleri ve İşletmecileri Esnaf Odası, İBB (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) ile imzalanan sözleşmeye rağmen ödemelerin düzensiz ve geç yapıldığını belirtti. Bu gerekçeyle 3020 özel halk otobüsünün kontak kapatacağı önceden kamuoyuna bildirildi.
ULAŞIM AKSADI, VATANDAŞLAR TAKSİLERE YÖNELDİ
Esenler Kazım Karabekir durağında Aksaray yönüne gitmek isteyen yolcular uzun süre beklemek zorunda kaldı. Otobüslerin gelmemesi üzerine bazı vatandaşlar taksi ile yollarına devam etti.
METRO VE METROBÜSLER ALTERNATİF OLDU
Uzunçayır bölgesinde de benzer bir tablo yaşandı ve yolcular metro ile metrobüse yöneldi. Yoğunluk nedeniyle istasyon girişlerinde uzun sıralar oluştu.
İETT'DEN KAPSAMLI AÇIKLAMA YAPILDI
İETT (İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü), kontak kapatma eyleminin ardından yazılı bir açıklama yayımladı. Açıklamada, Türkiye'nin en büyük toplu taşıma filosuna sahip olunduğu ve günde 64.000 seferle yaklaşık 5.000.000 yolculuk düzenlendiği bilgisi verildi.
ÖZEL HALK OTOBÜSLERİNE DESTEKLER ANLATILDI
İETT (İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü), Aralık 2020'de başlatılan ÖTİS (Özel Taşımacılık İşletim Sistemi) kapsamında otobüslerin tüm işletme giderlerinin İBB (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) tarafından karşılandığını belirtti. Yolcu başına değil, sefer ve kilometre başına gelir modeli uygulandığı ve araç yenilemeleri için de destek sağlandığı ifade edildi.
19,5 MİLYAR LİRALIK EK DESTEK SAĞLANDI
Açıklamada, 2020 Aralık ile 2025 Nisan arasındaki dönemde İBB'nin (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) toplam 35,3 milyar TL ödeme yaptığı ve bu tutarın 15,8 milyar TL'sinin yolcu gelirlerinden karşılandığı aktarıldı. Böylece özel halk otobüslerine 19,5 milyar TL'lik ek destek sağlandığı bilgisi verildi.
YENİ PLANLAMALAR YAPILDIĞI BELİRTİLDİ
İETT (İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü), özel halk otobüsleri için 1 Haziran 2025 tarihinden itibaren ödeme planlarının yeniden yapılandırıldığını duyurdu. Mevcut sistemin değiştirilmesini de içeren alternatif çözümler üzerinde çalışıldığı belirtildi.
VATANDAŞLARIN MAĞDUR OLMAMASI İÇİN TEDBİRLER ALINDI
Eylemin duyurulmasının ardından İBB (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) ve İETT (İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü) tarafından vatandaşların mağduriyet yaşamaması adına ek seferler ve yeni hat planlamaları devreye alındı. Gelişmelere dair güncel bilgilendirmelerin resmî iletişim kanallarından yapılacağı bildirildi.
PROBLEM ÇÖZÜME KAVUŞTURULDU
Alınan son bilgiye göre, uzlaşmanın sağlanması neticesinde özel halk otobüslerinin yeniden hizmet vermeye başlayacağı ifade edildi.