Çinli otomobil devi BYD'den flaş Türkiye hamlesi
Çin merkezli otomobil devi BYD, Türkiye'de öngörülenden daha erken bir zamanda üretime başlayacak. İşte ayrıntılar...

BYD TÜRKİYE'DE ÜRETİME BEKLENENDEN ERKEN BAŞLAYACAK
Çin merkezli otomotiv üreticisi BYD'nin Manisa'da kuracağı fabrikayla ilgili yeni bilgiler ortaya çıktı. Şirketin Türkiye'deki üretime planlanandan önce başlayacağı ve kapasitenin beklentilerin üzerine çıkacağı ifade edildi.
MACARİSTAN'DAKİ FABRİKA SERİ ÜRETİME GEÇ KATILACAK
BYD'nin Macaristan'ın Szeged kentinde inşa ettiği 4 milyar euroluk elektrikli araç fabrikasında seri üretimin 2026 yılına kadar erteleneceği bildirildi. Kaynaklar, fabrikanın ilk iki yıl boyunca planlanan kapasitenin oldukça altında çalışacağını belirtti.
ÜRETİM TÜRKİYE'YE KAYDIRILIYOR
Şirketin, Macaristan yerine Türkiye'deki yatırımı öne çekme kararı aldığı aktarıldı. Bu kararın ardından Manisa'daki fabrikada araç üretiminin 2026 yılı sonuna doğru başlaması bekleniyor.
MACARİSTAN'DA BAŞLANGIÇ KISITLI KALACAK
Szeged'deki tesisin ilk etapta yalnızca birkaç on bin araç üreteceği ifade edildi. Bu sayı, fabrikanın 150 bin adetlik ilk üretim kapasitesinin oldukça altında kalıyor. Maksimum kapasitenin ise yıllık 300 bin araca ulaşması planlanıyor.
TÜRKİYE'DEKİ ÜRETİM 2027'DE ZİRVE YAPACAK
Manisa'da kurulmakta olan 1 milyar dolarlık fabrikanın 2026 sonunda faaliyete geçmesi hedefleniyor. İlk aşamada yıllık 150 bin adet üretim yapılması planlanan tesisin 2027'de bu sayıyı aşacağı bildirildi.
AVRUPA'YA VERGİSİZ İHRACAT İMKÂNI
Türkiye'de üretilecek araçların Avrupa Birliği ülkelerine ihracatında gümrük vergisi uygulanmayacak. Bu durum, BYD için Avrupa pazarında rekabet avantajı sağlayacak. Avrupa'da Çin menşeli araçlara uygulanan ek vergi oranları ise yüzde 27'ye kadar ulaşıyor.
MACARİSTAN'DAKİ FAALİYETLER EKİMDE BAŞLAYACAK
BYD, Macaristan'daki tesisin Ekim 2025'te faaliyete geçeceğini açıkladı. Ancak seri üretimin hangi tarihte başlayacağı henüz kamuoyuyla paylaşılmadı. Kaynaklar, bu tesiste üretimin 2027 yılında artacağını ancak yine de kapasitenin altında kalacağını bildirdi.
ÜRETİM EKİPMANLARINDA GECİKME YAŞANDI
Şirketin Macaristan tesisine yönelik üretim hattı makinelerinin eylül ayına kadar kurulması planlanıyordu. Ancak bazı ekipmanların Çin'deki fabrikalardan gecikmeli gönderildiği belirtildi. Bu durum, üretim sürecini etkileyen faktörlerden biri olarak öne çıkıyor.
TÜRKİYE YATIRIMLARDA ÖNE ÇIKIYOR
Türkiye, düşük işçilik maliyetleri nedeniyle otomotiv sektöründe cazip bir üretim merkezi olarak öne çıkıyor. BYD dışında Chery de yakın zamanda Türkiye'de fabrika kurma kararı almıştı. Bu gelişmeler Türkiye'yi Çinli üreticiler için stratejik konuma taşıyor.
FARKLI MODELLER ÜRETİLECEK
BYD'nin Türkiye ve Macaristan fabrikalarında hangi modelleri üreteceğiyle ilgili farklı bilgiler yer alıyor. Şirketin Atto 2, Atto 3, Dolphin ve Seagull gibi elektrikli modelleri bu tesislerde üretmesi bekleniyor. Üretim planlarının detayları ilerleyen dönemde netlik kazanacak.