Ankara’da uyurken telefonuna sızıldı, 628 bin TL dolandırıldı
Ankara’da uyurken cep telefonuna uzaktan erişim sağlanarak 628.500 TL dolandırılan kamu çalışanı, bankaya dava açtı ve icra takibine itiraz etti.
CEP TELEFONUNA UZAKTAN ERİŞİMLE DOLANDIRILDI
Ankara’da kamu çalışanı Selda K. (38), evinde uyuduğu sırada kimliği belirlenemeyen kişiler tarafından cep telefonuna uzaktan erişim sağlandı. Telefonunda bulunan mobil bankacılık uygulamaları üzerinden, hesabındaki paralar çekildi ve adına iki ayrı kredi kullanıldı. Toplamda 628.500 TL tutarında dolandırılan Selda K., yaşananlar üzerine hem savcılığa suç duyurusunda bulundu hem de banka hakkında dava açtı.
ŞİFRESİZ TELEFONU BAŞUCUNDA BIRAKTI
Selda K., 28 Ocak günü şarjı dolu ve şifresiz olarak kullandığı cep telefonunu başucuna koyup uyudu. Sabah saat 10.00 civarında uyandığında telefonun kapalı olduğunu, açmaya çalıştığında ise şifrenin değiştirildiğini fark etti. Ardından telefonunu evinin yakınında bulunan bir telefon tamircisinde açtırdı.
MOBİL BANKACILIKTAN YÜKSEK TUTARDA PARA TRANSFERİ
Telefon açıldıktan sonra Selda K., üç farklı bankadaki hesaplarından, mobil bankacılık yoluyla toplamda 628.500 TL’nin, başka kişilere gönderildiğini gördü. Ayrıca adına çekilen iki kredi tutarının da aynı kişiler olan Muhammet B. ve Engin K.’ye parça parça aktarıldığını fark etti. Hesaplarına derhal bloke konulurken, paranın kendisine ait olmadığını ve para transfer edilen hesap sahiplerini tanımadığını belirtti.
BANKAYA KARŞI İCRA TAKİBİNE İTİRAZ
İki kredi için taksit ödemelerini yapmayan Selda K., bankanın başlattığı icra işlemlerine karşı itirazda bulundu ve karşı dava açtı. Avukatı aracılığıyla Ankara Nöbetçi Asliye Hukuk Mahkemesi’ne sunduğu dilekçede, 07.00 sıralarında gerçekleşen yüksek tutarlı kredi başvurularında bankanın kendisinden onay almadığını, ayrıca haberdar edilmediğini vurguladı.
BANKANIN GÜVENLİK SORUMLULUĞUNA DİKKAT ÇEKTİ
Selda K., bankaların müşterilerinin olağandışı işlemlerini takip etmek ve gerekli güvenlik önlemlerini almakla yükümlü olduklarını dile getirdi. Banka ile aralarında geçerli bir borç ilişkisinin olmadığını savunarak uğradığı zararın telafisi ve 100.000 TL manevi tazminat talebinde bulundu.
BANKANIN TAVRI VE HUKUKİ SÜREÇ
Selda K., dolandırıldığını fark eder etmez bankayla iletişime geçtiğini ancak bankanın kendisine savcılığa başvurması gerektiğini söylediğini aktardı. Şikayet sonrası suç duyurusunda bulunduğunu ancak bankanın sürece olumlu katkı sağlamadığını belirtti. "Hacklenen telefon söz konusu. Bankalar mevduat hesaplarımızı korumak zorunda. Banka beni arayıp bilgi vermedi, sadece ‘Şifrenizle işlemi siz yaptınız’ diyerek kredi kullandırdılar." dedi.
İCRA TAKİBİ VE MAL VARLIĞINA HACİZ
Bankanın başlattığı icra takibine avukatıyla itiraz ettiğini ifade eden Selda K., tüm mal varlığına ihtiyati haciz uygulandığını belirtti. Kendisinin banka tarafından kendisine verilen krediyi ödeyebilecek durumda olmadığını söyledi. Maaşının dörtte biri haciz yoluyla kesildiğini, dolandırılmışken bir kez daha mağdur edildiğini dile getirdi.
AVUKAT EMSAL DAVALARDAN SÖZ ETTİ
Selda K.’nın avukatı Özge İrem Aksu, müvekkili adına hem suç duyurusunda bulunduklarını hem de banka aleyhine dava açtıklarını söyledi. Aksu, müvekkilinin hiç kullanmadığı paralar için kesintiler yapıldığını ve maddi-manevi zarar yaşadığını belirtti. İlk duruşmanın 25 Eylül’de yapılacağını aktardı. "Emsal davalar var. Hukuk ve devlet her zaman vatandaşın yanında olur." dedi.
ÖDEME YÜKÜMÜNÜN KALDIRILMASI TALEP EDİLİYOR
Avukat, müvekkilinin kullanmadığı kredi nedeniyle borçlu gösterildiğini ve bu borcun iptalini, uğradığı zararların tazminini talep ettiklerini açıkladı. Dava süreci devam ederken, Selda K. hukuk yoluyla haklarını aramaya devam ediyor.