Intel, Trump hükümetine yüzde 10 hissesini sattı
ABD’li çip üreticisi Intel, kötüleşen mali tabloları nedeniyle Trump hükümetinin teklifine “evet” demek zorunda kaldı. Şirket, CHIPS Yasası kapsamında verilen devlet desteği karşılığında hisselerinin yüzde 10’unu ABD hükümetine sattı.
Anlaşma kapsamında Intel, 7,9 milyar dolarlık fon desteği alacak. Daha önce de aynı yasa çerçevesinde şirkete 3 milyar dolar sağlanmıştı. Böylece toplam destek miktarı 11 milyar dolara ulaştı.
TRUMP’IN BASKISI VE YENİ HAMLE
Başkan Donald Trump, geçtiğimiz aylarda Intel CEO’sunu ambargoları delmek ile suçlamış ve istifaya davet etmişti. Ancak son gelişme ile birlikte Trump yönetimi, şirkette doğrudan pay sahibi oldu.
Uzmanlara göre bu adım, hem Intel’in içinde bulunduğu mali sıkıntıları hafifletecek hem de ABD’nin yarı iletken üretiminde yerli üretim hedeflerini hızlandıracak.
YATIRIMCI İLGİSİ ARTABİLİR
Piyasa uzmanları, Intel’in devlet desteğiyle birlikte daha sağlam bir zemine oturacağını, özellikle yerli üretim tesisi kurmak isteyen yonga tasarımcılarının Intel’e daha fazla ilgi göstereceğini belirtiyor.
“KÜÇÜK FİRMALARA DA YÖNELECEĞİZ”
Trump yönetimi ise bu tür hamlelerin yalnızca Intel ile sınırlı kalmayacağını açıkladı. Beyaz Saray kaynaklarına göre, “sübvansiyon karşılığı hisse modeli” önümüzdeki dönemde özellikle finansal açıdan zorlanan daha küçük yarı iletken firmalarına da uygulanacak.