Polonya'dan Google'a yönelik 'Gazze' çağrısı
Polonya, Google'ın sahibi olduğu video paylaşım platformu YouTube’daki İsrail reklamları için çağrıda bulundu.

TARTIŞMALI REKLAMLARIN KONUŞULMASI
Polonya, Google’ın sahibi olduğu YouTube’da geçen aylarda yayımlanan ve haberlerin aksine Gazze Şeridi’nde kıtlık olmadığını öne süren tartışmalı İsrail reklamlarının soruşturulması için Google’a çağrıda bulundu.
NASK RAPOR SUNDU
Polonya'nın kamu yayıncısı TVP World’ün haberine göre, ülkede çevrim içi dezenformasyonu takip eden Bilimsel ve Akademik Bilgisayar Ağı (NASK), İsrail’in sponsoru olduğu reklamların kaldırılmasını tavsiye eden raporu YouTube’a sundu.
GOOGLE İÇERİKLERİ GERİ ÇEKMEDİ
Google, talepleri reddederek söz konusu içeriklerin kendi politika ve değerleriyle uyumlu olduğunu bildirdi.
İSRAİL’İN REKLAM KAMPANYASI
İsrail Dışişleri Bakanlığı ve Varşova’daki büyükelçiliği tarafından ağustos ayından itibaren yayımlanan videolar, Birleşmiş Milletler’in Gazze’de gıda dağıtmayı reddettiğini iddia etti. Bazı videolarda insani yardım yüklü hareketsiz kamyonlar gösterilerek “Bu BM’nin kasıtlı sabotajıdır.” ifadesine yer verildi.
VİDEOLARIN İZLENME SAYISI
Gazze’deki kıtlıkla ilgili toplam sekiz video İsrail’in Varşova Büyükelçiliği YouTube kanalına yüklendi. İki hafta önce yüklenen bir videoda sebze ve meyve dolu pazar görüntüleri paylaşılırken, video 1,6 milyon izlenmeye ulaştı. Videoların toplam izlenme sayısı yaklaşık 9 milyon oldu.
DİPLOMATİK ADIMLAR
Polonya Dışişleri Bakanlığı, 8 Ağustos ve 27 Ağustos’ta İsrail’in Varşova Büyükelçisi’ni Bakanlığa çağırmıştı.