Prof. Dr. Ünüvar: Türkiye sağlık turizminde 3 milyar dolar

Ankara Üni. Rektörü Ünüvar, Türkiye’nin yılda 1,7 milyon sağlık turisti ağırladığını, 100 milyar dolarlık pazardan 3 milyar dolar pay aldığını açıkladı.

DHA
Kaynak DHA
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Prof. Dr. Ünüvar: Türkiye sağlık turizminde 3 milyar dolar
DHA
Kaynak DHA

SAĞLIK TURİZMİNDE TÜRKİYE’NİN YÜKSELEN PAYI

Ankara Üniversitesi Rektörü ve Cumhurbaşkanlığı Sağlık ve Gıda Politikaları Kurul Üyesi Prof. Dr. Necdet Ünüvar, dünya genelinde her yıl 30 milyonu aşkın kişinin sağlık hizmeti için ülke değiştirdiğini belirterek, Türkiye’nin bu talebin 1,7 milyonunu karşıladığını söyledi. Ünüvar, 100 milyar dolarlık global pazardan Türkiye’nin yaklaşık 3 milyar dolarlık hacim elde ettiğini vurguladı.

Ankara Üniversitesi Rektörü ve Cumhurbaşkanlığı Sağlık ve Gıda Politikaları Kurul Üyesi Prof. Dr. Necdet Ünüvar

ADANA’DA SAĞLIK TURİZMİ ÇALIŞTAYI DÜZENLENDİ

Adana Valiliği, Çukurova Üniversitesi ve İl Sağlık Müdürlüğü iş birliğiyle Mithat Özhan Amfisi’nde gerçekleştirilen Çukurova Sağlık Turizmi Çalıştayı; hekimler, akademisyenler, yerel yöneticiler ve STK temsilcilerini buluşturdu. Prof. Dr. Ünüvar, çalıştaydaki sunumunun ardından değerlendirmelerde bulundu.

BEŞTE BİR FİYATA KALİTELİ HİZMET

Türkiye’nin pandemi ve deprem süreçlerinde test edilen güçlü sağlık altyapısına dikkat çeken Ünüvar, nitelikli hekim kadrosu ve sağlık çalışanlarıyla hizmet kalitesinin yüksek olduğunun altını çizdi. Gelişmiş ülkelerdeki hizmetlerin yaklaşık beşte biri maliyetle sunulabildiğini söyleyen Ünüvar, bu avantajın hem hasta sayısını hem de ülkeye giren dövizi artırdığını belirtti.

3 SAATTE ERİŞİLEN BÜYÜK NÜFUS HAVUZU

Ulaşım kabiliyetine işaret eden Ünüvar, Türkiye’nin 3 saatlik uçuş mesafesinde 1,5 milyarı aşkın nüfusa erişebildiğini kaydetti. Bekleme sürelerinin kısalığı, uygun fiyat ve kalite üçlüsünün tercih sebebi olduğunu belirten Ünüvar, Türkiye’nin sağlık turizminde yedinci sırada görüldüğünü, ancak asıl hedefin turist sayısı ve hizmet kapasitesini artırmak olduğunu ifade etti.

TANITIM VE MARKALAŞMA STRATEJİSİ ŞART

Ünüvar, Tayland, Singapur ve Malezya örneklerini vererek, nitelikli hizmetin yanı sıra etkili tanıtımın küresel rekabette belirleyici olduğuna dikkat çekti. Türkiye’nin uluslararası hasta pazarında görünürlüğünü artıracak markalaşma ve iletişim yatırımlarının önemini vurguladı.

DİASPORA TURİZMİNDEN TERMAL TEDAVİLERE UZANAN ALANLAR

Sağlık turizminin medikal, engelli turizmi, termal ve diaspora turizmi gibi farklı kolları bulunduğunu hatırlatan Ünüvar, özellikle farklı ülkelerde yaşayan Türklerin ana vatanlarında sağlık hizmeti alma eğiliminin güçlendiğini söyledi. Göz, diş, saç ekimi gibi kozmetik işlemlerden ortopedi ve kalp-damar cerrahisine kadar geniş bir yelpazede talep olduğunu belirten Ünüvar, ileri yaş gruplarına yönelik hizmetlerde Türkiye’nin güçlü bir potansiyel taşıdığını, bunun için şehir paydaşlarının koordineli çalışması gerektiğini ifade etti.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa