Instagram'da yeni dönem: Reels ve DM öncelikli olacak!
Popüler sosyal medya uygulaması Instagram'ın ara yüzünde bir değişikliğe gidilecek. Buna göre, Reels ve DM ön plana çıkartılacak.

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bazı sosyal medya uygulamaları hayatımıza dahil oldu.
Bu uygulamalardan birisi olan Instagram, günümüzün en çok tercih edilen ve yoğun kullanıcıya sahip sosyal medya platformlarından biri olarak öne çıkıyor.
Kullanıcılar burada fotoğraf ve video paylaşmanın yanı sıra etkileşimde bulunabiliyor. Platform, Türkiye ve dünya genelinde milyonlarca kişi tarafından aktif olarak kullanılıyor.
Sosyal medya uygulaması, sürekli yenilenen özellikleriyle de kullanıcıların ilgisini çekmeyi sürdürüyor.
YENİ ARAYÜZ TESTİ
Instagram, kullanıcı deneyimini geliştirmek amacıyla alt menü çubuğunu yeniden tasarlıyor. Platformun başkanı Adam Mosseri tarafından duyurulan değişiklik, özellikle Reels ve Direkt Mesajlar (DM) özelliklerini öne çıkarıyor. Yeni tasarım, şimdilik sınırlı sayıda kullanıcı tarafından isteğe bağlı olarak kullanılabiliyor.
MENÜ DEĞİŞİKLİKLERİ
Testi kabul eden kullanıcılar, mevcut menü düzeninde farklılıklar görecek. Yeni tasarımda “Keşfet” ve “Reels” sekmeleri yer değiştiriyor. Ayrıca, kullanıcıların mesajlarına daha hızlı ulaşabilmesi için DM sekmesi yeni gönderi oluşturma (+) butonunun yerine konuyor. Sekmeler arasında geçişi kolaylaştırmak için kaydırma özelliği de tasarıma eklenmiş durumda.
AMAÇ VE STRATEJİ
Meta, bu düzenleme ile Instagram’ın en çok kullanılan iki özelliğine erişimi kolaylaştırmayı hedefliyor. Mosseri, kullanıcıların bu tür değişikliklere alışmasının zaman alabileceğini belirtti ve yeni tasarımın şimdilik isteğe bağlı olduğunu ifade etti.
BÜYÜMEYİ REELS VE DM SAĞLADI
Son birkaç yıldır sosyal medya uygulamasındaki büyümenin neredeyse tamamının Reels ve DM’lerden sağlandığını ifade eden Mosseri, bu yüzden onları ilk iki sekme yapmayı araştırdıklarını kaydetti.