Otomobil devi iflas etti!
Bir dönem Toyota’nın olası satın alma listesinde adı geçen Çinli elektrikli araç üreticisi Neta Auto, resmî iflas sürecine girdi. 10 bini aşkın çalışanı bulunan şirketin çöküşü, sektördeki yıkıcı fiyat rekabetini yeniden gündeme taşıdı.

Çin basınındaki haberlere göre Neta, birkaç ay önce yaptığı iflas başvurusunun reddedilmesinin ardından dosyasını yeniledi ve süreç resmen başlatıldı. Şirket, nakit akışı ve borç yükü nedeniyle operasyonlarını sürdüremedi.
ÜRETİM HEDEFLERİNDEN ÇOK UZAK
Tayland hükümetiyle yapılan anlaşma Neta’nın 2025 içinde 19 bin araç üretmesini öngörüyordu. Ancak Neta, şu ana dek yalnızca yaklaşık 4 bin adet üretebildi. Markanın amiral gemisi konumundaki elektrikli sedan Neta S’nin üretim temposu finansal baskılarla düştü.
“FİYAT SAVAŞI”NIN İLK BÜYÜK KAYBI
Çin’deki agresif indirimler ve küresel regülasyon baskıları kâr marjlarını eritti. Neta’nın iflası, fiyat savaşlarının “ilk büyük kaybı” olarak yorumlanıyor ve başka üreticiler için de zincirleme risklere işaret ediyor.
SEKTÖR İÇİN NE ANLAMA GELİYOR?
Uzmanlar, nakit rezervi zayıf ve ölçek ekonomisi yakalayamayan markalarda konsolidasyon ve birleşmelerin hızlanabileceğini, ihracata dayalı büyüme planlarının da gözden geçirileceğini belirtiyor. Kısa vadede fiyatların baskılanması sürse de, orta vadede kapasite daralması yeni dengeler yaratabilir.