Sincan Saraycık TOKİ–Sıhhiye–Beşevler 608 Hattı geçici rotasında
EGO, Etiler Caddesi’nin kapatılması nedeniyle 608 Sincan Saraycık TOKİ–İstanbul Yolu–Sıhhıye–Beşevler hattını FSM ve Şaşmaz koridoruna taşıdı.
Etimesgut’ta pist uzatma projesi duyurulduktan sonra Etiler kesimi ulaşıma kapatılınca güzergâh hemen revize edildi; Sincan Saraycık’tan kent merkezi ve Beşevler aksına erişim alternatif bulvarlarla sağlandı, hat işletimi kesintisiz sürdürüldü.
ETİLER KAPATILINCA HAT AKIŞI ALTERNATİF ARTERLERE TAŞINDI
MSB–DHMİ protokolü kapsamındaki “pist sahaları onarımı 2. etap ve devlet konukevi” işiyle pist uzatılıyor; 21.09.2025 tarihli 10433 sayılı karar uyarınca Etiler Caddesi’nin Ayaş Yolu Bulvarı–Kadri Suyabakan İlkokulu arası yaya ve araç trafiğine kapatıldı.
GÜZERGÂH REVİZESİ MAĞDURİYETİ AZALTACAK ŞEKİLDE PLANLANDI
EGO, kapalı koridor ve olası yoğunlukları analiz ederek hat sürelerini optimize etti; 608 hattı FSM–Şaşmaz–İstanbul Caddesi eksenine yönlendirilerek merkez erişimi ve aktarma sürekliliği güvence altına alındı.
608 HATTI KENT MERKEZİNE FSM–İSTANBUL CADDESİ ÜZERİNDEN BAĞLANDI
Hat; Şirinevler–2434–2433–2432–2436–2435 cadde zincirinden Uluç Ali Bulvarı ve 1601 Cadde’ye çıkıyor; Palamut–Yaşar Kemal–Zafer İçyer–Ahi Mesut–1682–Şehit Hasan Öztürk–Hikmet Özer–İstasyon–Türk Kızılayı–Şaşmaz–FSM–Oto Sanayi–İstanbul–İstiklal–Atatürk–Strazburg–Altınsoy–Celal Bayar–Kazım Karabekir–Dögol–Muammer Yaşar Bostancı–Mevlana–Hipodrom aksında işletiliyor.

608 HATTI DÖNÜŞTE AYNI ANA ARTERLERLE RİNGİ TAMAMLIYOR
Dönüşte FSM–Oto Sanayi–Şaşmaz–Türk Kızılayı–İstasyon–Hikmet Özer üzerinden iç dolaşıma giriliyor; Şehit Hasan Öztürk–2052–Şehit Mehmet Ali Aslan–Şehit Hasan Öztürk–1682–Ahi Mesut–Zafer İçyer–Yaşar Kemal–Palamut–103 Sokak–1601–Uluç Ali–Şirinevler ve 2434–2433–2432–2436–2435 ile başlangıç noktasına dönülüyor.
BİLGİLENDİRME KANALLARI ANLIK GÜNCELLENEREK YOLCU YÖNLENDİRİLİYOR
EGO CEPTE ve hat düzenlemesi ile ilgili resmi duyuru resmi web sitesinde hat–durak verileri eşzamanlı güncelleniyor; saha yönlendirmeleri ve durak içi anonslar devrede; yolculuk öncesi sefer ve güzergâh kontrolü öneriliyor.
PİK SAATLERDE KAPASİTE YÖNETİMİ DENGELENEREK SÜRDÜRÜLÜYOR
Sinyalize kavşak yönetimi ve filo planlamasıyla tıkanmalar azaltılıyor; bekleme süreleri kontrol altında tutuluyor; ana arter entegrasyonuyla aktarma yükü dengeleniyor ve erişim hızlandırılıyor.