Ankara-Niğde Otoyolu, Uluslararası Finansman Ödülü aldı

Ankara-Niğde Otoyolu, Uluslararası Yol Federasyonu tarafından proje finansmanı alanındaki başarısı nedeniyle ödüllendirildi. Ankara merkezli ulaşım yatırımı, 5 yılda sağladığı zaman, yakıt ve çevresel kazanımlarla öne çıktı.

HA
Kaynak İHA
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Ankara-Niğde Otoyolu, Uluslararası Finansman Ödülü aldı
HA
Kaynak İHA

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Niğde Otoyolu’nun Uluslararası Yol Federasyonu tarafından önemli bir ödüle layık görüldüğünü açıkladı. Otoyolun hizmete açılışının 5. yılı dolayısıyla verilen ödülün, “Proje Finansmanı ve Ekonomisi” kategorisinde kazanıldığı bildirildi. Bakan Uraloğlu, bu ödülün Ankara merkezli ulaşım projelerinin uluslararası ölçekteki başarısını ortaya koyduğunu belirtti.

IRF GLOBAL BAŞARI ÖDÜLLERİ’NDE ANKARA-NİĞDE OTOYOLU

Uluslararası Yol Federasyonu’nun her yıl düzenlediği IRF Global Başarı Ödülleri kapsamında Ankara-Niğde Otoyolu’nun değerlendirildiğini aktaran Uraloğlu, otoyolun 16 Aralık 2020 tarihinde hizmete alındığını hatırlattı. Altı kıtadan üyesi bulunan IRF tarafından yapılan değerlendirme sonucunda otoyolun, proje finansmanı ve ekonomik sürdürülebilirlik alanlarında gösterdiği performans nedeniyle ödül kazandığı ifade edildi.

ÖDÜL ABD’DE TAKDİM EDİLDİ

Bakan Uraloğlu, ödül töreninin 11 Aralık 2025 tarihinde ABD’nin California eyaletinde yer alan Long Beach kentinde düzenlendiğini bildirdi. Ankara-Niğde Otoyolu’nun proje yönetimi, finansal modelleme, kalite standartları, güvenlik uygulamaları ve sürdürülebilir altyapı yaklaşımı gibi birçok başlıkta öne çıktığını belirten Uraloğlu, bu kriterlerin ödül sürecinde belirleyici olduğunu söyledi.

330 KİLOMETRELİK STRATEJİK ULAŞIM HATTI

Ankara-Niğde Otoyolu’nun teknik özelliklerine de değinen Uraloğlu, projenin 275 kilometrelik ana gövde ve 55 kilometrelik bağlantı yollarıyla birlikte toplam 330 kilometre uzunluğa sahip olduğunu aktardı. Otoyolun, Türkiye’nin doğu-batı ve kuzey-güney akslarını birbirine bağlayan önemli bir ulaşım hattı olarak planlandığı vurgulandı.

TEM OTOYOLU’NDA KESİNTİSİZ ULAŞIM SAĞLANDI

Otoyolun, Edirne’den başlayarak İstanbul ve Ankara üzerinden Güneydoğu’ya uzanan TEM Otoyolu güzergâhında kesintisiz ulaşımı mümkün kıldığı belirtildi. Hizmete alınmasıyla birlikte Ankara ile Niğde arasındaki seyahat süresinin önemli ölçüde kısaldığı ve bölgesel ulaşımda ciddi bir rahatlama sağlandığı ifade edildi.

SEYAHAT SÜRESİ YAKLAŞIK 2 SAAT AZALDI

Uraloğlu’nun paylaştığı verilere göre, otoyol öncesinde 4 saat 14 dakika süren Ankara-Niğde yolculuğu, yeni güzergâh sayesinde 2 saat 22 dakikaya indi. Bu süre kısalmasının hem bireysel kullanıcılar hem de ticari taşımacılık açısından zaman tasarrufu sağladığı kaydedildi.

5 YILDA 30 MİLYAR LİRALIK EKONOMİK KAZANÇ

Ankara-Niğde Otoyolu’nun hizmete girmesinden bu yana geçen 5 yıllık süreçte önemli ekonomik faydalar elde edildiği açıklandı. Bakan Uraloğlu, zamandan 21,5 milyar lira, akaryakıttan ise 8,5 milyar lira tasarruf sağlandığını belirterek, toplam ekonomik kazancın 30 milyar liraya ulaştığını bildirdi.

510 BİN TON KARBON EMİSYONU ENGELLENDİ

Ulaştırma yatırımlarının çevresel etkilerine de dikkat çeken Uraloğlu, Ankara-Niğde Otoyolu sayesinde 5 yılda yaklaşık 510 bin ton karbon emisyonunun önüne geçildiğini açıkladı. Daha kısa seyahat süreleri ve akıcı trafik sayesinde çevreye verilen zararın azaltıldığı ifade edildi.

IRF ÖDÜLLERİNDE TÜRKİYE’NİN SÜREKLİLİĞİ

Bakan Uraloğlu, Türkiye’de hayata geçirilen diğer ulaşım projelerinin de önceki yıllarda IRF tarafından ödüllendirildiğini hatırlattı. Bu durumun, Türkiye’nin özellikle Ankara merkezli ulaştırma politikalarının uluslararası alanda yakından takip edildiğini gösterdiği belirtildi.

2019’DAN BU YANA GELEN ULUSLARARASI BAŞARILAR

Açıklamaya göre, 2019 yılında Yavuz Sultan Selim Köprüsü “Dizayn” kategorisinde ödül aldı. 2021 yılında 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu “Proje Finansmanı ve Ekonomi” kategorisinde, 2022 yılında aynı proje “Yapım Metodolojisi” kategorisinde birincilik elde etti.

SON YILLARDAKİ ÖDÜLLÜ PROJELER

2023 yılında Zigana Tüneli “Yapım Metodolojisi” kategorisinde, Eğiste Hadimi Viyadüğü ise “Kalite Yönetimi” kategorisinde ödüle layık görüldü. Geçen yıl da Kömürhan Köprüsü, “Yapım Metodolojisi” kategorisinde IRF ödülü kazandı.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa