Sağlık Bakanı, Sincan’da Aile Sağlığı Merkezi’nin açılışına katıldı

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Ankara Sincan’da yeni sağlık merkezini açtı. Bakan, 15 milyon vatandaşı aile hekimlerine ve ücretsiz taramalara davet etti.

AA
Kaynak AA
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Sağlık Bakanı, Sincan’da Aile Sağlığı Merkezi’nin açılışına katıldı
AA
Kaynak AA

Ankara'nın Sincan ilçesinde sağlık altyapısını güçlendiren Mareşal Çakmak Sağlıklı Hayat Merkezi ve 9 No'lu Aile Sağlığı Merkezi düzenlenen törenle hizmete girdi. Açılış programına katılan Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, "Sağlıklı Türkiye" vizyonu doğrultusunda koruyucu sağlık hizmetlerinin yaygınlaştırıldığını belirterek, vatandaşlara hastalanmadan önce sağlık kuruluşlarına başvurmaları konusunda önemli uyarılarda bulundu.

SAĞLIK ORDUSU BÜYÜYOR: 8 BİN 300 MERKEZ

Türkiye genelinde sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini artırmak için çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Bakan Memişoğlu, şu an ülke genelinde 8 bin 300 aile sağlığı merkezi, 29 bin 800 aile hekimi ve 330 sağlıklı hayat merkezi ile hizmet verdiklerini açıkladı. Birinci basamak sağlık hizmetlerinde planlanan 1202 yeni tesisin inşası sürerken, son bir yıl içerisinde 302 yeni merkezin kapıları vatandaşlara açıldı. Halihazırda 461 aile sağlığı merkezinin inşaat süreci de ilerliyor.

AİLE HEKİMİNE GİTMEYEN 15 MİLYON KİŞİ VAR

Koruyucu hekimliğin önemine dikkat çeken Memişoğlu, son bir yıl içinde yaklaşık 15 milyon vatandaşın hiç aile hekimine gitmediğini tespit ettiklerini söyledi. Bakanlık olarak bu kitleyi aile hekimleriyle buluşturmayı hedeflediklerini belirten Memişoğlu, vatandaşların sadece hasta olduklarında değil, sağlıklı kalmak için de bu merkezleri kullanması gerektiğini vurguladı.

ÜCRETSİZ KANSER TARAMASI VE ERKEN TEŞHİS

Sağlıklı hayat merkezlerinde diyetisyen, fizyoterapist, psikolog ve diş hekimi gibi birçok farklı birimin ücretsiz hizmet verdiği hatırlatıldı. MHRS üzerinden randevu alınarak gidilebilen bu merkezlerde yapılan taramalar hayati önem taşıyor. Bakan Memişoğlu, son bir yılda yapılan taramalar sayesinde 19 bin vatandaşa erken evrede kanser teşhisi koyduklarını ve bu sayede hayat kurtardıklarını ifade etti. Özellikle meme, rahim ve bağırsak kanseri taramaları bu merkezlerde titizlikle yapılıyor.

ANNE ADAYLARINA ÖZEL EBE DESTEĞİ

Sezaryen oranlarının düşürülmesi ve normal doğumun teşvik edilmesi amacıyla yeni uygulamalar hayata geçiriliyor. "Anne Yolculuğu" mobil uygulaması ve Doğum Eylem Planı ile anne adayları sürece hazırlanıyor. Bakan Memişoğlu, sağlıklı hayat merkezlerinde ebe polikliniklerinin bulunduğunu ve özellikle gebeliğin son üç ayında anne adaylarına özel ebe tahsis edildiğini belirtti. Bu hizmetlerin tamamı vatandaşlara ücretsiz olarak sunuluyor.

ANKARA'DA KORKUTAN TABLO: TÜRKİYE KANSERDE DÜNYA ÜÇÜNCÜSÜ

Sağlık Bakanı Memişoğlu, Ankara’da sigara kullanımının yarattığı tehlikeye dikkat çekti. Akciğer kanserinde Türkiye'nin dünya üçüncüsü olduğu vurgulandı. Ankara'nın Sincan ilçesindeki sağlık merkezi açılışında konuşan Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, halk sağlığını tehdit eden en büyük unsurun tütün kullanımı olduğunu belirtti. Türkiye'nin akciğer kanseri vakalarında dünyada ilk üç sırada yer aldığını açıklayan Memişoğlu, kalp, damar ve KOAH gibi kronik hastalıkların temelinde sigara bağımlılığının yattığını ifade etti. Bakan, toplumun üçte birinin tütün kullandığını hatırlatarak topyekûn mücadele çağrısı yaptı.

SİGARA İLE MÜCADELEDE MOBİL POLİKLİNİK DÖNEMİ

Sigarayı bırakmak isteyen ancak hastaneye gitmekte tereddüt yaşayan vatandaşlar için yeni bir uygulama hayata geçirildi. Bakan Memişoğlu, parklar ve kalabalık meydanlarda "mobil sigara bırakma poliklinikleri" kurulduğunu duyurdu. Aile hekimlikleri ve Sağlıklı Hayat Merkezleri'nde sunulan ilaç ve tedavi desteğinin tamamen ücretsiz olduğunu belirten Memişoğlu, hedeflerinin Türkiye'yi Avrupa'nın en çok sigara içen ülkesi konumundan çıkarmak olduğunu söyledi.

RANDEVU SİSTEMİ VE İLAÇ DÜZENLEMESİ

Sağlık hizmetlerine erişim konusuna da değinen Memişoğlu, aile hekimlerinin gerekli gördükleri takdirde hastalar adına hastane randevusu oluşturabildiğini aktardı. Aile hekimlerinin yetkilerinin genişletildiğini vurgulayan Bakan, 72 yeni ilacın daha SGK geri ödeme kapsamına alındığını ve aile hekimlerinin reçete edebildiği ilaç sayısının 1859'a ulaştığını bildirdi. Vatandaşların hastalık geçmişini en iyi bilen aile hekimlerine güvenmeleri istendi.

BAŞKENTTE SAĞLIK HİZMETLERİNDE RAKAMLAR YÜKSELİYOR

Törende söz alan Ankara İl Sağlık Müdürü Ali Niyazi Kurtcebe, yeni açılan tesisle birlikte kentteki Sağlıklı Hayat Merkezi sayısının 11'e, aile hekimliği biriminin ise 1924'e ulaştığını kaydetti. Ankara Valisi Vasip Şahin ise 2024 yılında kentte yaklaşık 85 milyon sağlık hizmeti verildiğini, her bir Ankaralının ortalama 13 kez sağlık hizmetinden faydalandığını açıkladı. Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan da ilçenin sağlık yatırımlarıyla gelişimini sürdürdüğünü ifade etti.


Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa