15 yıl önce Ankara'da kaybolan Melike Toyguncu'nun ailesi Gülistan Doku dosyası ile yeniden umutlandı
Ankara’da 15 yıldır kayıp kızını arayan anne, yeni kurulan faili meçhul birimiyle umutlandı: “Bir mezar bile insana umuttur.”
Ankara’nın Sincan ilçesinde 2011 yılında henüz 14 yaşındayken ortadan kaybolan Melike Toyguncu için ailesinin verdiği adalet mücadelesi 15 yıldır devam ediyor. Acılı anne Fatma Toyguncu, kızının akıbetinin aydınlatılması için yıllardır sürdürdüğü çabadan vazgeçmezken, Adalet Bakanlığı tarafından faili meçhul dosyalar için kurulduğu açıklanan yeni birimin kendisine umut verdiğini söyledi. Kızının ölü ya da diri bulunmasını isteyen anne, yaşadığı belirsizliğin en ağır yük olduğunu vurgulayarak, “Bir mezar bile insana umuttur” sözleriyle yaşadığı derin acıyı dile getirdi.

15 YILDIR SÜREN KAYIP DOSYASI
Melike Toyguncu, 18 Ocak 2011 tarihinde ablasına sınav başvuru formu almak için evden çıktıktan sonra bir daha geri dönmedi. Ailenin başvurusu üzerine başlatılan soruşturmada önemli bulgular elde edilse de genç kızın akıbeti netlik kazanmadı. Olayla ilgili açılan davada dört sanık yargılanırken, süreç içerisinde verilen kararlar ve bozma kararlarıyla dosya yıllarca sürdü. Sanıklar hakkında “kasten öldürme”, “kişiyi hürriyetinden yoksun bırakma” ve çeşitli ağır suçlamalar yöneltilmesine rağmen, yargı sürecinde yaşanan gelişmeler ailenin beklentilerini karşılamadı.

ANNE: “NE BEN ONU GÖRDÜM, NE O BENİ”
Kızının kaybolduğu günü dün gibi hatırladığını söyleyen Fatma Toyguncu, 15 yıldır evladından tek bir haber alamadığını belirtti. Melike’nin kaçırıldığını ve bir süre alıkonulduğunu öne süren anne, olayın yaşandığı düşünülen evde kızına ait eşyaların ve DNA bulgularının ortaya çıkarıldığını ifade etti. Ancak tüm bu delillere rağmen sonuca ulaşılamaması, acılı annenin tepkisini artırdı. Toyguncu, “O gün bugündür ne yavrum beni gördü ne de ben yavrumu gördüm” diyerek yaşadığı çaresizliği anlattı.

YARGI KARARLARINA TEPKİ
Davada bazı sanıkların tahliye edilmesi aileyi derinden etkiledi. Kızının akıbeti hâlâ bilinmezken verilen tahliye kararlarının adalet duygusunu zedelediğini söyleyen anne, sorumluların cezalandırılmasını istedi. Yıllarca adliye koridorlarında mücadele verdiğini belirten Toyguncu, onlarca duruşmaya katıldığını ancak hâlâ net bir sonuca ulaşılamadığını dile getirdi.

YENİ BİRİM UMUT OLDU
Adalet Bakanı Akın Gürlek tarafından faili meçhul dosyalar için özel bir birim kurulacağının açıklanması, yıllardır bekleyen aileler için yeni bir umut kapısı oldu. Bu gelişmenin kendisini yeniden ayağa kaldırdığını söyleyen Toyguncu, yalnızca kendi kızı için değil benzer acıları yaşayan tüm aileler için adalet istediğini ifade etti.

“BİR PARÇA KEMİĞİNE BİLE RAZI OLDUM”
15 yıl boyunca kızının bir fotoğrafıyla yaşamaya çalıştığını belirten anne, artık tek isteğinin gerçeği öğrenmek olduğunu söyledi. Kızının hayatta olup olmadığını bilmeden yaşamanın en büyük acı olduğunu dile getiren Toyguncu, zamanla umudunun yerini sadece bir mezara bile razı olma duygusunun aldığını ifade etti. “Yaşıyorsa yaşayacağını, öldüyse nerede olduğunu bileyim” diyen anne, yaşadığı duygusal yıkımı gözler önüne serdi.

TOPLUMA VE YETKİLİLERE ÇAĞRI
Fatma Toyguncu, yetkililere seslenerek dosyanın yeniden ele alınmasını ve tüm yönleriyle aydınlatılmasını istedi. Kayıp çocuk vakalarının arkasında mutlaka bir sorumlunun olduğunu belirten anne, suçluların cezasız kalmaması gerektiğini vurguladı. Gülistan Doku dosyasındaki gelişmelerin kendisini umutlandırdığını da ifade eden Toyguncu, benzer dosyaların da çözüme kavuşmasını beklediklerini söyledi.