Yerel yönetimlerde gündem: Vektörle mücadele
Ankara Büyükşehir Belediyesi ile ilçe belediyeleri, vektörle mücadele çalışmalarını değerlendirmek ve koordinasyonu güçlendirmek için toplandılar.
Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), insan ve çevre sağlığını tehdit eden vektörlerle mücadele kapsamında ilçe belediyeleriyle yürüttüğü koordinasyon çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda düzenlenen Vektörle Mücadele Koordinasyon Toplantısı'nın dördüncüsü ABB'nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Sağlık İşleri Daire Başkanlığı Çevre Sağlığı Şube Müdürlüğü koordinasyonunda ABB Encümen Salonu'nda düzenlenen toplantıya ilçe belediyelerinin ilaçlama çalışmalarından sorumlu birim müdürleri katıldı. Toplantıda ABB Sağlık İşleri Daire Başkanı Mümtaz Yavuz, Çevre Sağlığı Şube Müdürü Mustafa Polat ve BelPlas İlaçlama Müdürü İsmail Dane de yer aldı.

ORTAK ÇALIŞMA VE KOORDİNASYON VURGUSU
Toplantıda kent genelinde yürütülen vektörle mücadele faaliyetleri kapsamlı şekilde değerlendirildi. Kurumlar arasında iş birliğinin artırılması ve çalışmaların eş güdüm içerisinde yürütülmesine yönelik görüş alışverişinde bulunuldu. Katılımcılar ayrıca vatandaşların vektörlerle mücadele konusunda daha fazla bilinçlendirilmesi, parklar ve yeşil alanlarda yürütülen çalışmaların etkinliğinin artırılması ve çevre sağlığının korunmasına yönelik uygulamalarda ortak hareket edilmesi konusunda fikir birliğine vardı.

HALK SAĞLIĞI İÇİN ORTAK MÜCADELE
ABB Sağlık İşleri Daire Başkanı Mümtaz Yavuz, toplantının temel amacının il genelindeki mücadele çalışmalarını değerlendirmek ve ortak bir anlayış oluşturmak olduğunu belirtti. Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak halk sağlığının korunmasına büyük önem verdiklerini ifade eden Yavuz, ilçe belediyeleriyle koordineli çalışmanın mücadelede önemli rol oynadığını söyledi. Yavuz, vektörlerle mücadelede kurumlar arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesinin hem uygulamaların etkinliğini artıracağını hem de vatandaşların yaşam kalitesine olumlu katkı sağlayacağını dile getirdi.

YAĞIŞLAR VEKTÖRLER İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURUYOR
Bu yıl yağışların mevsim normallerinin üzerinde gerçekleştiğine dikkat çeken Mümtaz Yavuz, bunun yüzey sularında ve yeşil alanlarda belirgin artışa neden olduğunu ifade etti. Bu durumun vektörlerin çoğalması için uygun koşullar oluşturduğunu belirten Yavuz, zaman zaman ilaçlama çalışmalarının etkinliğinin de olumsuz etkilenebildiğini kaydetti. Vatandaşların parklar, mesire alanları ve diğer yeşil alanları daha güvenli ve rahat şekilde kullanabilmesi için mücadele çalışmalarının daha etkin ve koordineli sürdürülmesi gerektiğini vurgulayan Yavuz, ilgili kurumların bu doğrultuda ortak hareket etmeye devam edeceğini söyledi.

ÇEVRE SAĞLIĞI İÇİN ÇALIŞMALAR SÜRECEK
Toplantıda alınan kararlar doğrultusunda Ankara genelinde çevre sağlığını korumaya yönelik uygulamaların sürdürülmesi, vektörle mücadelede kurumlar arası koordinasyonun artırılması ve vatandaşların bilinçlendirilmesine yönelik faaliyetlerin devam ettirilmesi planlanıyor. Yetkililer, yaz döneminde mücadele çalışmalarının aralıksız devam edeceğini belirtti.