Sincan’da Aşure Günü’nde vatandaşlara ikram yapıldı
Sincan Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla Lale Meydanı’nda vatandaşlara aşure ikramında bulundu. İkram Murat Ercan ve eşi Emine Ercan tarafından yapıldı.
Ankara’nın Sincan ilçesinde Sincan Belediyesi, Muharrem ayının 10. günü idrak edilen Aşure Günü dolayısıyla geleneksel aşure ikramı düzenledi. Lale Meydanı’nda gerçekleştirilen programda Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, eşi Emine Ercan ile birlikte vatandaşlara aşure dağıttı.
SİNCAN BELEDİYESİNDEN LALE MEYDANI’NDA AŞURE İKRAMI
Sincan Belediyesi, Aşure Günü kapsamında ilçede geleneksel hale gelen aşure ikramını bu yıl da gerçekleştirdi. Muharrem ayının manevi atmosferi içinde düzenlenen etkinlik, Sincan Lale Meydanı’nda yapıldı.
Belediye ekipleri tarafından hazırlanan aşureler, meydanda kurulan stantlarda vatandaşlara ikram edildi. Bolluk, bereket, paylaşma ve dayanışmanın sembolü olarak kabul edilen aşure, programa katılan Sincanlılara dağıtıldı.
Etkinlikte vatandaşlar, Sincan Belediyesi’nin kurduğu ikram noktasına yoğun ilgi gösterdi. Aşure kazanlarının başında belediye görevlileriyle birlikte yer alan Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, vatandaşlarla sohbet etti.

MURAT ERCAN VATANDAŞLARA AŞURE DAĞITTI
Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, Aşure Günü programında vatandaşlara kendi elleriyle aşure ikram etti. Başkan Ercan’a etkinlikte eşi Emine Ercan da eşlik etti.
Lale Meydanı’nda kurulan aşure kazanlarının başına geçen Ercan, programa katılan hemşehrilerinin Muharrem ayını kutladı. Vatandaşlara tek tek aşure ikram eden Başkan Ercan, birlik ve beraberlik mesajı verdi.
Sincan Belediyesi tarafından özenle hazırlanan aşurelerin dağıtıldığı program, ilçe sakinlerini aynı sofranın bereketinde buluşturdu. Etkinlik, Muharrem ayının paylaşma kültürünü yaşatması bakımından anlamlı bir buluşma olarak gerçekleşti.

“BİRLİK VE KARDEŞLİĞİMİZ DAİM OLSUN”
Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, programda yaptığı açıklamada Muharrem ayının hayırlara vesile olmasını diledi. Aşure Günü’nün dayanışma ve bereket anlamı taşıdığını belirten Ercan, vatandaşlarla bir araya gelmekten memnuniyet duyduklarını söyledi.
Başkan Ercan, “Bolluk, bereket ve dayanışmanın bol bol ihsan edildiği Aşure Günü’nde hemşehrilerimizle bir araya geldik. Aşure ikramında bulunarak bu kıymetli Muharrem ayının bereketini birlikte paylaştık” dedi.
Muharrem ayının tüm insanlığa barış, huzur ve bereket getirmesini temenni eden Ercan, Kerbela şehitlerini de andı. Ercan, “Şehadetlerinin yıl dönümünde Hz. Hüseyin Efendimiz ile tüm Kerbela şehitlerini rahmetle anıyorum. Rabb’im birliğimizi, beraberliğimizi ve kardeşliğimizi daim eylesin” ifadelerini kullandı.

AŞURE GÜNÜNÜN PAYLAŞMA GELENEĞİ YAŞATILDI
Sincan’da düzenlenen aşure ikramı, Muharrem ayının toplumsal hafızadaki önemli yeriyle birlikte paylaşma geleneğini de öne çıkardı. Aşure, farklı malzemelerin aynı kazanda birleşmesiyle birlik ve kardeşliği simgeleyen geleneksel bir ikram olarak vatandaşlarla buluşturuldu.
Sincan Belediyesi’nin Lale Meydanı’nda gerçekleştirdiği programda hem manevi atmosfer yaşandı hem de ilçe halkı aynı etkinlikte bir araya geldi. Belediye yetkilileri, vatandaşların katılımıyla tamamlanan programın ilçedeki dayanışma kültürüne katkı sağladığını belirtti.
Etkinlik, Sincan’da Aşure Günü’nün anlamına uygun şekilde tamamlandı. Vatandaşlar, yapılan ikram ve organizasyon nedeniyle belediye ekiplerine teşekkür etti.
