1/16
ANITKABİR Soldaki 19 Aralık 1979 tarihli kare, Anıtkabir’in sade ve etkileyici siluetini yansıtıyor. Sağdaki 30 Ağustos 2024 fotoğrafı ise tören atmosferi ve kalabalıklarla yaşayan bir anma geleneğini gösteriyor.
2/16
ESKİ MERKEZ BANKASI (ULUS) 1935’ten siyah-beyaz görüntü, yapının erken Cumhuriyet mimarisini net hatlarıyla sunuyor. 3 Ağustos 2006 tarihli renkli fotoğraf, cephe detaylarının korunarak kente entegre oluşunu ortaya koyuyor.
3/16
ZİRAAT BANKASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (ULUS) 1940’taki kare, anıtsal giriş ve ritmik pencereleri öne çıkarıyor. 3 Ağustos 2006’da çekilen güncel kare, yapının özgün dilini korurken çevresel hareketliliğe uyumunu vurguluyor.
4/16
TÜRKİYE İŞ BANKASI (ULUS) 1930 tarihli siyah-beyaz fotoğraf, bankanın dönemin ekonomik atılımını simgeleyen duruşunu taşıyor. 10 Ekim 2025’teki görüntü, restorasyonla güçlenen cephe ve canlı kent akışını bir araya getiriyor.
5/16
OSMANLI BANKASI (ULUS) 1930’ların karesi, klasik cephe oranlarını ve taş işçiliğini sergiliyor. 10 Ekim 2025 tarihli renkli fotoğraf, tarihsel kimliğini koruyan yapının çağdaş çevreyle kurduğu dengeyi gösteriyor.
6/16
ESKİ MALİYE BAKANLIĞI (ULUS) 1975’teki siyah-beyaz kare, idari yapının ağırbaşlı mimari dilini öne çıkarıyor. 4 Ekim 2008’de çekilen fotoğraf, cephe bütünlüğünün korunarak kamusal belleğin yaşatıldığını anlatıyor.
7/16
ANKARA PALAS 1930’dan kalan görüntü, Birinci Ulusal Mimarlık Akımı’nın zarif öğelerini sergiliyor. 20 Şubat 2025 tarihli kare, seçkin detayların restorasyonla parladığı güncel görünümü yansıtıyor.
8/16
ETNOGRAFYA MÜZESİ 1930’daki fotoğraf, müzenin anıtsal merdivenlerini ve simetrisini öne çıkarıyor. 29 Mayıs 2022’li kare, peyzaj düzeni ve ışığın etkisiyle yapının müzeyle bütünleşen ruhunu tamamlıyor.
9/16
II. EVKAF APARTMANI / DEVLET TİYATROLARI 1930 tarihli kare, kira geliri odaklı işlevsel tasarımı betimliyor. 10 Ekim 2025’teki fotoğraf, yapının tiyatro kompleksi kimliğiyle kültür yaşamındaki sürekliliği gösteriyor.
10/16
EMLAK VE EYTAM BANKASI / PTT PUL MÜZESİ 1940’tan siyah-beyaz görüntü, kurumsal cephe disiplinini vurguluyor. 10 Ekim 2025 tarihli kare, müze işleviyle zenginleşen sergileme kültürünü ve korunmuş mimariyi öne çıkarıyor.
11/16
HACI BAYRAM VELİ CAMİSİ 1945’teki fotoğraf, cami-türbe ve Augustus Tapınağı’nı aynı dokuda birleştiriyor. 20 Mart 2020’deki kare, yenilenen meydan düzeniyle süreklilik duygusunu güçlendiriyor.
12/16
ULUS MEYDANI Üstteki 1940 tarihli kare, sakin ve düzenli bir kent ritmi sunuyor. Alttaki 18 Aralık 2024 fotoğrafı, artan hareketlilik ve yoğun yaya akışını görselleştiriyor.
13/16
ZAFER ANITI (ULUS) 1970’ten siyah-beyaz fotoğraf, anıtın meydandaki merkezi konumunu belirginleştiriyor. 27 Aralık 2006’daki kare, anıtın simgesel gücünün yıllara meydan okuyan sürekliliğini yansıtıyor.
14/16
KIZILAY MEYDANI 1973 tarihli kare, geniş açıklıklar ve düzenli trafik akışını gösteriyor. 1 Mayıs 2020’deki görüntü, dönüşen ulaşım hatları ve kent yoğunluğu ile yeni ritmi anlatıyor.
15/16
GÜVENLİK ANITI (KIZILAY) 1970’teki siyah-beyaz fotoğraf, anıtın kabartmalarındaki detayları öne taşıyor. 10 Ocak 2021’deki kare, peyzaj ve yaya alanlarıyla kurulan güncel ilişkileri belirginleştiriyor.
16/16
KORE’DE SAVAŞAN TÜRKLER ANITI Alttaki 1973 tarihli kare, anının dingin ve saygı dolu duruşunu kayda geçiriyor. Üstteki 29 Temmuz 2023 fotoğrafı, bakım ve düzenlemelerle pekişen anma atmosferini sunuyor.