Bakan Uraloğlu açıkladı: Türkiye'de kaç kişi sosyal medya kullanıyor?

Bakan Uraloğlu, Türkiye'deki sosyal medya kullanıcılarının sayısını açıkladı. Uraloğlu, bu sayının 58,5 milyona yükseldiğini ifade etti.

AA
Kaynak AA
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Bakan Uraloğlu açıkladı: Türkiye'de kaç kişi sosyal medya kullanıyor?
AA
Kaynak AA

SOSYAL MEDYA KULLANICI SAYISI 58,5 MİLYONA ULAŞTI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'deki sosyal medya kullanıcı sayısının 58,5 milyona yükseldiğini duyurdu. Bakan Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu'ndaki verilerle ilgili açıklamalarda bulundu. Raporda, Türkiye'de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğu belirtiliyor. Sosyal medya kullanıcıları ise son bir yıl içinde %1,7 oranında artış göstererek 58,5 milyona ulaştı.

KADIN VE ERKEK KULLANICI ORANLARI

Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının cinsiyet dağılımına da dikkat çekti. Verilere göre; kullanıcıların %46,6'sı kadın, %53,4'ü ise erkeklerden oluşuyor. Bu oranlar, sosyal medya kullanımında cinsiyet dengesinin oldukça yakın olduğunu gösteriyor.

İNTERNETTE GEÇİRİLEN GÜNLÜK ORTALAMA SÜRE

Türkiye'de internet kullanıcıları, günlük ortalama 7 saat 13 dakikalarını internet üzerinde geçiriyor. Sosyal medyada geçirilen süre ise günlük 2 saat 43 dakika. Bu veriler, sosyal medyanın Türkiye'de oldukça yoğun bir şekilde kullanıldığını ortaya koyuyor.

EN ÇOK KULLANILAN SOSYAL MEDYA PLATFORMU INSTAGRAM

Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının en çok Instagram'da zaman geçirdiğini belirtti. Türkiye'deki en popüler sosyal medya platformu, 58,4 milyon kullanıcı ile Instagram oldu. Instagram'ı 57,5 milyon kişi ile YouTube takip ediyor. TikTok ise 40,2 milyon kullanıcı ile üçüncü sırada yer alıyor. Facebook ve X platformları sırasıyla 34,8 milyon ve 19,7 milyon kullanıcıya sahip.

SOSYAL MEDYA PLATFORMLARINDAKİ KULLANICI ARTIŞI

2025 yılı itibarıyla sosyal medya platformlarında bazı artışlar gözlemlendi. Instagram'ın kullanıcı sayısı %8,5 oranında artış gösterirken TikTok'un kullanıcı sayısı %2,9, Facebook'un kullanıcı sayısı %1,3 oranında yükseldi. X platformunun kullanıcı sayısındaki artış ise %1 olarak kaydedildi. YouTube, kullanıcı sayısında yüzdesel olarak bir değişiklik göstermedi.

AYLIK ORTALAMA ZAMAN DAĞILIMI

İnternet kullanıcıları, aylık bazda en fazla zamanı Instagram'da geçiriyor. Kullanıcılar, Instagram'da ortalama 32 saat 36 dakika zaman harcıyor. TikTok'ta bu süre 26 saat 26 dakika olarak ölçülürken YouTube'da geçirilen süre 23 saat 31 dakika olarak belirlendi. Facebook ve X platformlarında geçirilen süreler ise sırasıyla 9 saat 45 dakika ve 5 saat 4 dakika olarak tespit edildi. 

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa