Ankara'da ulaşım hamlesi: EGO’dan yüksek kapasiteli metrobüs!
EGO'nun filosuna yeni eklediği yeni nesil metrobüsler, 270 yolcu kapasitesiyle Ankara sokaklarında hizmet vermeye başlayacak.
Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, kent içi ulaşımda konforu artırmak ve trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla filosunu son teknolojiyle donatılmış yeni nesil metrobüslerle genişletmeye hazırlanıyor.
Bu kapsamda, EGO araç filosuna “AKIA ULTRA LF25” model çift körüklü, yüksek kapasiteli metrobüsler dahil edilecek. Gelişmiş teknolojik özellikleri ve geniş yolcu kapasitesiyle öne çıkan yeni araçlar, Başkentlilere daha güvenli, hızlı ve konforlu bir ulaşım deneyimi sunmayı hedefliyor.

25 Metrelik Dev Araçlarla Yüksek Kapasite
Yeni metrobüsler, 25 metre uzunluğunda ve en az 270 yolcu taşıma kapasitesine sahip. Araçlarda 29 oturma koltuğu ve 2 tekerlekli sandalye alanı bulunuyor. Özellikle yoğun saatlerde hem ayakta hem oturarak seyahat eden yolcular için rahatlık sağlayan bu tasarım, Ankara’nın kalabalık güzergâhlarında önemli bir ihtiyaca yanıt verecek.
Yolculara Konfor, Sürücülere Eğitim
Yeni nesil metrobüslerde; tam otomatik şanzıman, klimalı yolcu ve sürücü kabinleri, USB şarj noktaları, yolcu bilgilendirme ekranları, dijital hat tabelaları, kamera destekli yan aynalar, yangın söndürme ve acil tahliye sistemleri gibi birçok ileri teknoloji yer alıyor.

Bu araçların etkin kullanımını sağlamak amacıyla EGO personeline teknik ve sürüş konularında kapsamlı eğitimler veriliyor. Eğitimlerle birlikte sürücülerin arıza yönetimi, bakım süreçleri ve güvenli sürüş konularında yetkinlik kazanmaları amaçlanıyor.
Üç Ana Güzergâhta Hizmete Girecek
Yeni metrobüslerin hizmet vereceği üç ana güzergâh için çalışmalar devam ediyor. Planlanan hatlar şöyle:
Yenikent – Ulus – Karapürçek
Yıldırım Beyazıt Üniversitesi – Protokol Yolu – Konya Yolu – Ankara Üniversitesi (Gölbaşı Kampüsü)

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi – Ovacık Mahallesi – Etlik Caddesi – Ankara Üniversitesi (Gölbaşı Kampüsü)
Ayrıca, bir adet metrobüs şu anda test sürüşleri için Ankara’nın çeşitli cadde ve bulvarlarında kullanılmaya başlandı. Bu test süreci, güzergâh analizleri ve performans değerlendirmeleri açısından büyük önem taşıyor.