Keçiören'de sağlık okuryazarlığı eğitimi verildi
Keçiören Belediyesi, çalışanlarının sağlık alanında daha donanımlı olabilmesine adına personele yönelik sağlık okuryazarlığı eğitimi verdi.
KEÇİÖREN BELEDİYESİNDEN PERSONELE ‘SAĞLIK OKURYAZARLIĞI’ EĞİTİMİ
Keçiören Belediyesi, çalışanlarının sağlık alanında daha donanımlı hale gelmesini sağlamak amacıyla “Sağlık Okuryazarlığı” eğitimi düzenledi. Eğitim, Keçiören Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile Keçiören İlçe Sağlık Müdürlüğü iş birliğinde, Sağlık Bakanlığı’nın “Sağlıklı Hayat Akademisi” projesi kapsamında üç oturum halinde Belediye Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi.
“SİZLER ARTIK BİRER SAĞLIK ELÇİSİSİNİZ”
Açılış konuşmasını yapan Keçiören İlçe Sağlık Müdürlüğü Toplum Sağlığı Merkezi’nden Dr. Rukiye Gül, belediye personelinin halkla doğrudan iletişimde bulunduğunu hatırlatarak, “Bu eğitimle, hem sağlık hizmetlerine dair temel bilgileri hem de doğru sağlık terminolojisini sizlere aktarmayı amaçlıyoruz. Sizler sahada bizim temsilcilerimiz olarak çevrenize bilinçli sağlık bilgisi aktaracak sağlık elçileri olacaksınız.” dedi.

UZMANLARDAN KAPSAMLI SAĞLIK EĞİTİMİ
Üç oturumluk eğitim programında, katılımcılara ilk olarak ön test uygulanarak bilgi seviyeleri belirlendi. Ardından “Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Aile Hekimliği, Akılcı İlaç Kullanımı, Kadın Sağlığı, Kanser Taramaları ve Erken Teşhis” konularında bilgi verildi. İkinci oturumda “Kardiyovasküler Hastalıklar, Hipertansiyon, Diyabet ve Temel İlk Yardım” başlıkları işlendi. Sağlıklı beslenme ve obeziteyle mücadeleye dikkat çekilirken, fizyoterapist eşliğinde uygulamalı egzersizlerle teorik bilgiler pekiştirildi.
SERTİFİKA İLE TAMAMLANDI
Son oturumda ise “Sağlıklı Yaşam, Kronik Hastalıklarla Mücadele, Bağımlılıklar, Teknoloji Kullanımı ve Ruh Sağlığı” konuları ele alındı. Eğitim sonunda yapılan testle öğrenim düzeyi ölçüldü. Programı başarıyla tamamlayan personele katılım belgeleri, Keçiören Belediye Başkan Yardımcısı Celal Biçer tarafından takdim edildi.