Kartalgöz Projesi TEKNOFEST Akıllı Ulaşım Şampiyonu oldu
OSTİM Teknik Üniversitesi BMB TECH ekibi, Kartalgöz İleri Görüş Sistemi ile TEKNOFEST İstanbul’da birincilik ve en iyi sunum ödüllerine layık görüldü.

OSTİM Teknik Üniversitesi BMB TECH ekibi, olumsuz hava ve parlama koşullarında sürüş güvenliğini artıran yapay zekâ tabanlı Kartalgöz İleri Görüş Sistemi ile TEKNOFEST İstanbul’da birincilik ve en iyi sunum ödüllerini kazandı.
KARTALGÖZ PROJESİ TEKNOFEST'TE BİRİNCİ OLDU
Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri Burak Vergi, Mustafa Mahmut Şen ve Bertan Uzar’dan oluşan OSTİM Teknik Üniversitesi BMB TECH takımı, 17-21 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilen TEKNOFEST İstanbul finalinde Akıllı Ulaşım Yarışması’nda zirveye çıktı. Jüri değerlendirmesinde teknik doğruluk, uygulanabilirlik ve özgünlük kriterleri öne çıktı.
AKILLI ULAŞIM KATEGORİSİNDE ÇİFTE ÖDÜL ALINDI
Takım, kategori birinciliğinin yanı sıra sunum performansının bütünlüğü, anlatım netliği ve etkileşimli demo akışı sayesinde “En İyi Sunum” ödülünü de aldı. Öğrenciler, sahne içi prova ve beden dili çalışmalarının bu ek ödülde belirleyici olduğunu aktardı.
GÖRÜŞ DESTEK SİSTEMİ TEKNİK MİMARİSİ ANLATILDI
Kartalgöz İleri Görüş Sistemi; aracın önüne yerleştirilen standart bir kameradan aldığı görüntüyü araç içine konumlandırılan yapay zekâ işlem kartı ve özel geliştirilen yazılım katmanlarıyla gerçek zamanlı işliyor. Görüntü güvenli sürüş katmanı üzerinden temizlenmiş, kontrastı optimize edilmiş ve kritik nesneler vurgulanmış şekilde kokpite monte ekrana aktarılıyor.
HER ARACA ENTEGRASYON TESTLERİ TAMAMLANDI
Takım, platformun marka ve model bağımsız çalışması için farklı tip ticari araçlarda prototip entegrasyon testleri yürüttü. Yapılan denemelerde sistemin uzun yol koşullarında oluşan ışık yansımalarını azalttığı, kaybolan hız algısını destekleyici görsel referans sağladığı ve sürücü zihinsel yorgunluğunu düşürmeye yardımcı olduğu raporlandı.
TAKIM UYUMU BAŞARIYA TAŞIDI
Takım lideri Burak Vergi, 25 finalist proje arasından dereceye uzanmalarında rol dağılımının netliği ve karar süreçlerindeki hızlı uzlaşmanın etkili olduğunu vurguladı. Vergi, “Disiplinli iteratif deneme yaklaşımımız yarışma temposunda bize hız kazandırdı” değerlendirmesini yaptı.
YAPAY ZEKA TABANLI MODEL DONANIM İHTİYACINI AZALTTI
Vergi, benzer çözümlerin yüksek donanım maliyetlerine bağlı kaldığını, kendi modellerinin ise optimize edilmiş yapay zekâ mimarisiyle ek GPU ya da pahalı sensör gerektirmediğini belirtti. Sistemin yalnızca yazılım güncellemeleriyle gelişebilir olması ölçeklendirme avantajı sağladı.
TİCARİLEŞME VE PATENT SÜRECİ BAŞLATILDI
Ekip, özgün algoritma bileşenleri ve arayüz tasarımı için patent başvurusunu tamamlamak üzere süreci başlattı. Patent tescilinin ardından pilot filo kurulumları, anlaşmalı iş ortaklarıyla saha validasyonu ve seri üretim fizibilite çalışmaları planlandı.
YERLİ OTONOM SÜRÜŞ VİZYONU PAYLAŞILDI
Öğrenciler, geliştirdikleri çekirdek modülün ilerleyen aşamada yerli otonom sürüş ekosisteminin algılama ve görüş iyileştirme katmanlarından birine dönüşmesini hedeflediklerini ifade etti. Sistem, düşük görüşte karar destek aracı olarak konumlandırıldı.
İHRACAT HEDEFİ VE YENİ PROJELER PLANLANDI
Vergi, akıllı ulaşım alanında yeni modüller (tehlike tahmin, mikro hava durumu korelasyonu, sürücü dikkat analizi) üzerinde Ar-Ge başlıkları belirlediklerini; yalnız yarışma odaklı kalmayıp ihracat potansiyeli olan ticari ürün portföyü oluşturmak istediklerini söyledi. Ekip, uyarlanabilir yazılım mimarisiyle farklı pazarlara lokalizasyonun kolay yapılacağını aktardı.
DESTEK VEREN AİLELERE TEŞEKKÜR EDİLDİ
Öğrenciler, üniversite akademik danışmanı Murat Tunçel’in yönlendirmeleri ile laboratuvar erişim desteğinin kritik olduğunu, ailelerinin moral katkısının motivasyonu canlı tuttuğunu dile getirerek teşekkür etti. Takım, erken saha kullanıcıları için ön talep toplama formunu duyurmaya hazırlanıyor.