Instagram'da ara yüz değişikliği kararı: O ön plana çıkacak!
En popüler sosyal medya platformlarından Instagram, ara yüzde bir değişikliğe gitmeye hazırlanıyor. Reels videoları ön plana çıkartılacak.

Instagram, günümüzün en popüler ve en aktif kullanılan sosyal medya platformlarından birisi olarak ön plana çıkıyor.
İnsanların fotoğraf ve video paylaşımlarında bulunduğu, iletişime geçtiği platform; Türkiye ve dünya çapında milyonlarca insan tarafından kullanılıyor.
Sosyal medya uygulaması yenilenen özellikleriyle de dikkat çekmeyi başarıyor.
Reels odaklı yeni arayüz denemesi başladı
Sosyal medya platformu Instagram, kullanıcı deneyimini yeniden şekillendirecek bir güncelleme üzerinde çalışıyor. Şirket, Hindistan ve Güney Kore’de başlattığı test kapsamında uygulamayı açan kullanıcıların doğrudan Reels videolarıyla karşılaşacağı yeni bir arayüz deniyor.
Amaç etkileşimi artırmak
Instagram’ın hayata geçirmeye hazırlandığı bu düzenlemenin temel hedefi, kullanıcıların platformda daha fazla vakit geçirmesini sağlamak. Reels videoları, kısa sürede popüler hale gelerek uygulamanın en çok kullanılan özelliklerinden biri olmuştu.
Hikâyeler üst kısımda kalıyor
Yeni arayüzde Reels içerikleri ön plana çıkarılırken, kullanıcıların vazgeçilmez özelliklerinden biri olan “Hikâyeler” sekmesi yine ekranın üst kısmında kolay erişilebilir şekilde yer almaya devam edecek.
Gezinme çubuğu yenileniyor
Instagram, arayüz testlerine ek olarak gezinme çubuğunda da değişikliğe gidiyor. Buna göre, Direkt Mesajlar (DM) simgesi çubuğun ortasına taşınırken, Reels ikonu ikinci sekmede konumlanacak. Bu düzenlemeyle kullanıcıların sık kullandığı özelliklere daha hızlı ulaşması hedefleniyor.
“Takip Edilenler” için yeni sekme geliyor
Uygulamanın test edilen bir diğer yeniliği ise “Takip Edilenler” sekmesi. Kullanıcıların içerikleri farklı biçimlerde görmesini sağlayacak bu bölüm, “Tümü”, “Arkadaşlar” ve “En Son” alt kategorileriyle daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunacak.