Ankara trafik yoğunluğu haritası kırmızıya boyandı! İşte anlık durum

Ankara’da anlık trafik haritası kritik arterlerde ciddi yoğunluk gösteriyor. Harita adeta kırmızıya boyandı. Saat 18.30 itibariyle yol durumu...

CS
Canan Salman Muhabir
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Ankara trafik yoğunluğu haritası kırmızıya boyandı! İşte anlık durum
CS
Canan Salman Muhabir

Anlık trafik haritasına göre sabah-akşam pik saatlerinde Çankaya–Kızılay–Sıhhiye hattı ile Eskişehir Yolu ve İstanbul Yolu yönlerinde sürücüler için gecikmeler artıyor.

GENEL YOĞUNLUK VE PİK SAATLER

Anlık harita verilerine göre Ankara’da sabah 07.30–09.30 ve akşam 17.00–19.30 aralığı belirgin pik oluşturuyor; merkezi iş alanlarına yaklaşan arterlerde hızlar düşüyor, kavşak yakınlarında kuyruklanma uzunlukları artıyor.

KIZILAY–SIHHİYE–ÇANKAYA HATTI

Atatürk Bulvarı, GMK Bulvarı ve İnönü Bulvarı boyunca sinyalize kavşak yoğunluğu akışı yavaşlatıyor; Kızılay çevresinde dönüş cepleri ve yaya fazları, özellikle mesai çıkışında bekleme sürelerini uzatıyor.

ESKİŞEHİR YOLU (D200) VE BAĞLANTI NOKTALARI

Üniversiteler ve teknokent bölgesine erişimde hem sabah geliş hem akşam gidiş yönünde hızlar düşüyor; Konya Yolu ve Eskişehir Yolu kesişimine yaklaşırken şerit daralmaları ve otobüs durakları ekstra gecikme yaratıyor.

İSTANBUL YOLU (D140) VE BATIKENT–SİNCAN AKSI

Yenimahalle, Batıkent ve Sincan yönlerinde iş–sanayi trafiği akşam pikinde yoğunlaşıyor; organize sanayi çıkışları ve tali yolların ana gövdeye bağlandığı noktalarda sıkışma belirginleşiyor.

KEÇİÖREN VE ETLİK ÇEVRE YOLLARI

Fatih Köprüsü geçişi ve Etlik bağlantıları, hastane kampüslerine yönelen araç trafiğiyle yavaşlıyor; tek şerit daralan bölümlerde hız düşüşü, ring yoluna çıkışlarda kuyruklanma yaratıyor.

DİKMEN–ÖVEÇLER–NATA VE BAĞLANTILAR

Dikmen Vadisi çevresinde yokuş içeren kesimler ve kavşak yaklaşım cepleri akışı sınırlıyor; kısa mesafe dönüşler ile toplu taşıma duraklarında anlık dur–kalk artıyor.

AKAY–TUNUS–TUNALI HATTI VE PARK ETKİSİ

Tunalı Hilmi, Tunus ve Akay Kavşağı çevresinde cadde üstü park ve yaya sirkülasyonu şerit etkin genişliği daraltıyor; mesai bitiminde restoran–kafe yoğunluğu ek tıkanma oluşturuyor.

ALTERNATİF GÜZERGÂH ÖNERİLERİ

Çankaya çıkışları için Reşit Galip–Kırlangıç Sokak–Azerbaycan Cd. iç bağlantılarıyla Atatürk Bulvarı’na paralel geçişler kullanılabilir.

Eskişehir Yolu yönünde Dumlupınar Cd. yerine Konya Yolu–Bağlıca Bulvarı–İncek bağlantıları tercih edilebilir.

İstanbul Yolu trafiğinde İvedik–Macunköy–Etlik iç yolu varyantı ve alternatif ring çıkışları değerlendirilebilir.

ZAMANLAMA VE ESNEK PLANLAMA

Mümkünse 07.00 öncesi veya 10.00 sonrası ile 16.00 öncesi veya 19.30 sonrası seyahat pencerelemeleri, şehir içi ortalama seyahat süresini belirgin düşürüyor; teslimat ve servis planları bu aralıklara kaydırılabilir.

TOPLU TAŞIMA VE PARK–ET DEVAM ETKİSİ

Kızılay, Sıhhiye, Ulus ve AKM çevresindeki metro–ANTRAY–otobüs aktarmalarıyla merkeze özel araçla giriş azaltılabilir; park–et devam noktaları pik saat atlatmada verim sağlıyor.

HAVA VE MİKRO OLAYLARIN ETKİSİ

Ani yağış, küçük çaplı kazalar veya yol çalışmaları kısa sürede kuyruklanmayı katlıyor; sürücüler, anlık harita uygulamalarını açık tutarak olay bazlı rota güncellemesi yapmalı.

SÜRÜCÜLERE PRATİK TAVSİYELER

Kavşak yaklaşımlarında erken şerit seçimi yapın, son dakika şerit değişiminden kaçının.

Otobüs durakları önünde takip mesafesini artırın; sinyalize kavşaklarda yeşile geçişte blokaj yaratmayın.

Alternatif iç sokaklara girerken hız–yaya önceliği açısından dikkat seviyesini yükseltin.

ANKARA'DA TRAFİK YOĞUNLUĞU HARİTASINA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ >>>

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa