Kızılay tabelası akımı Beşiktaş’ta PR konusu yapıldı

Ankara’da başlayan Kızılay tabelası akımı, ülkeye yayıldı. Son olarak İstanbul Beşiktaş’ta bir işletmeci, tasarladığı Kızılay levhasını PR için kullandı.

CS
Canan Salman Muhabir
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Kızılay tabelası akımı Beşiktaş’ta PR konusu yapıldı
CS
Canan Salman Muhabir

İstanbul Beşiktaş’ta bir burger firması, “Kızılay” yön levhasını konsept tabelaya dönüştürerek ziyaretçileri fotoğraf çekimine çekiyor; Ankara’da alevlenen akım, markanın şubesinde kuyruk oluşturdu. İşletme, akımı deneyime çevirip sosyal medyada erişimi büyütürken bölge esnafına da hareket kazandırdı.

Ankara’da sokak yön levhalarıyla başlayan eğlence, hafta başından bu yana İstanbul’un en kalabalık yaya akslarından Beşiktaş Çarşı’da yeni durağını buldu; akşam saatlerinde kitleyi çeken kurgu, şubede özel tasarlanmış bir “Kızılay” ok işaretine odaklanıyor; ziyaretçiler poz verip etiketli paylaşımlar yapıyor; marka, konum bazlı viral trafiği hedefliyor.

KIZILAY TABELASI AKIMI NE, NEDEN YAYILDI?

Başkentte “Kızılay” yön levhası önünde poz verme furyası kısa sürede ülke geneline yayıldı. Fenomenler ve mikro-influencer’lar sayesinde akım, Instagram ve TikTok’ta keşfet akışına girdi. Arama ilgisi, “Kızılay tabelası, yön levhası pozu, Ankara trendi” gibi sorgularla yükselişte.

BURGER FİRMASININ PR HAMLESİNE DÖNÜŞTÜ

Beşiktaş şubesi, mağaza önü cepheye Kızılay yönüne benzer temalı bir işaret yerleştirdi. Ziyaretçiler için “foto nokta” çizgisi ve iyi ışıklandırma ile akış hızlandırıldı. Kullanıcıların #KızılayTabelası, #Beşiktaş, #...Burger etiketleriyle paylaşım yapması teşvik edildi.

NEDEN ETKİ EDİYOR?

Basit, tekrarlanabilir ve mizaha açık poz dili; kullanıcı üretimli içerik (UGC) yaratıyor. Mekânın yoğun yaya trafiği ve gece aydınlatması, fotoğraf kalitesini artırıyor. Konum etiketli paylaşımlar, harita aramalarından organik müşteri getiriyor.

SOSYAL MEDYA VE SEO ETKİSİ

Long-tail aramalarda “Kızılay tabelası Beşiktaş”, “Burger foto noktası”, “viral yön levhası” sorgularında görünürlük artıyor. Yerel paket ve harita sonuçlarında oturum süresi ve check-in sayıları yükseliyor. UGC, markanın yorum sayısını ve görsel çeşitliliğini büyütüyor.

ESNAF VE MAHALLEYE YANSIMASI OLUMLU OLDU

Kızılay yön levhası reklamının esnafa ve mahalleye de yoğunluk bağlamında etkisi oldu. Akşam saatlerinde kuyruk ve fotoğraf bekleme sıraları oluşuyor; çevre kafe-bar trafiği de canlanıyor. Yaya akışındaki artış, ara sokaklardaki küçük işletmelere çapraz satış fırsatı yaratıyor. Güvenlik ve kaldırım düzeni için işletme, sıra yönetimi ve bariyerle akışı yönlendiriyor.

AKIMI PR’A DÖNÜŞTÜRMEK İYİ BİR PAZARLAMA TEKNİĞİ OLARAK GÖRÜLÜYOR

Kızılay yön tabelası akımının reklam çalışmasına dönüştürülmesi, iyi bir pazarlama tekniği olarak karşımıza çıkıyor. Deneyim odaklı perakende, fiziksel mekânda “paylaşılabilir an” üreterek dönüşümü hızlandırıyor. Düşük maliyetli PR kurulumları, markaya yüksek medya eşdeğeri sağlıyor. Trend ömrünü uzatmak için mevsimsel konsept ve yerel işbirlikleri öneriliyor.

KIZILAY TABELASINDA FOTOĞRAF ÇEKTİRMEK İÇİN İPUÇLARI

En iyi ışık, akşam 19.00-22.00 arası neon ve sokak aydınlatmalarıyla daha canlı kareler alınabiliyor. Kısa bekleme için de hafta içi erken saatlerde kuyruğun az olduğu zaman dilimleri tercih edilebilir.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa