Başkentgaz'dan sayaç değişiminde ''10 bin TL ceza'' haberine açıklama!..
Başkentgaz, sayaç değişimiyle ilgili bazı internet sitelerinde yer alan ve ''10 bin TL cezası var'' başlıklı haberlerle ilgili olarak yazılı açıklama yaptı.
Başkentgaz, bazı mecralardaki “milyonlarca aboneyi ilgilendiriyor, 10 bin TL ceza var” başlıklı haberleri düzeltti; 2014-2019 arası takılan sayaçlar için abonelerin başvuru zorunluluğu bulunmadığını, işlemlerin mevzuat gereği dağıtım şirketi tarafından otomatik yapılacağını duyurdu. Ceza iddiası gerçeği yansıtmıyor.
BAŞKENTGAZ’DAN SAYAÇ DEĞİŞİMİ İDDİALARINA DÜZELTME: ABONEYE BAŞVURU VE CEZA YOK
Şirket açıklamasında, sayaçların mülkiyetinin dağıtım şirketine ait olduğu, sökme-takma, bakım, kalibrasyon ve damgalama süreçlerinin mevzuatın öngördüğü 10 yıllık periyotla işletildiği belirtildi; kullanıcıların herhangi bir talepte bulunmasına gerek olmadığı vurgulandı. Resmi düzeltme, kamuoyunu yanlış bilgilendirmeye karşı yayımlandı.
SAYAÇLARIN MÜLKİYETİ VE SORUMLULUK
Dağıtım şirketinin demirbaşı olan doğal gaz sayaçlarının periyodik bakım, kalibrasyon, damgalama ve sahaya iade süreçleri, yasal yükümlülük kapsamında şirket tarafından yürütülüyor. Bu teknik işlemler, abone onayı veya müracaatı olmaksızın planlı şekilde yapılıyor.
“10 BİN TL CEZA” İDDİASI GERÇEĞİ YANSITMIYOR
Bazı internet haberlerinde yer alan başvuru yapmayanlara ceza kesileceği bilgisi resmi açıklamayla reddedildi. Başkentgaz, ceza iddiasının asılsız olduğunu, sayaç değişimi ve kalibrasyonun otomatik süreçler dahilinde yürütüldüğünü bildirdi; kamuoyunu doğru bilgilendirme çağrısı yaptı.

MEVZUATTAKİ 10 YILLIK PERİYOT
İlgili düzenlemeler, sayaçların her 10 yılda bir kontrol ve kalibrasyonunu öngörüyor. Gerekli görülürse değişim yapılıyor ve damgalanan sayaçlar tekrar sahaya döndürülüyor. Zamanlamayı ve operasyonu dağıtım şirketi planlıyor; aboneden randevu dışında işlem beklenmiyor.
ABONELER NE YAPMALI?
Abonelerin ilave başvuru yapmasına gerek yok. Şirket, programlı bakım ve kontrol için bilgilendirme yaptığında randevuya uyulması yeterli. Servis ekipleri, güvenlik ve kalite standartlarına göre sayaç işlemlerini tamamlıyor; tüketiciye ek maliyet ve ceza yansıtılmıyor.
İLETİŞİM VE BİLGİLENDİRME KANALLARI
Resmi duyurular, şirket web sitesi ve çağrı merkezi üzerinden paylaşılıyor. Şüpheli içeriklerde kaynağı kontrol etmek, yanlış yönlendirmeleri önleyeceği için kaynak olarak şirketin resmi duyurularının takip edilmesi isteniyor. Kurumsal açıklamalar, Ankara Masası editörleri tarafından da teyit edilerek kamuoyuna aktarılıyor.