Nohut üreticilerine Antraknoz uyarısı yapıldı
Ankara İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, yağışlı ve nemli hava koşullarının nohutta antraknoz hastalığı riskini artırdığına dikkat çekerek üreticilere erken mücadele çağrısında bulundu.
Ankara İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, il genelinde etkili olan yağışlı hava ve yükselen nem oranlarının nohut üretiminde antraknoz hastalığı riskini artırdığını açıkladı. Yetkililer, hastalığın özellikle sap, yaprak ve tohum kapsüllerinde oluşturduğu lekeler nedeniyle ciddi ürün kayıplarına yol açabileceğine dikkat çekti.

HASTALIK YÜKSEK NEMLE BİRLİKTE YAYILIYOR
Ankara İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Ziraat Mühendisi Işıl Sankur, bu yıl görülen yoğun yağışların mantari hastalıkların artmasına neden olduğunu belirtti. Sankur, yüksek nispi nem koşullarında antraknozun salgın boyutuna ulaşabileceğini ifade ederek, hastalığın nohut bitkisinin sap, yaprak ve kapsüllerinde lekeler ve kurumalara yol açtığını söyledi. Özellikle bulaşık tohum kullanılması veya daha önce hastalık görülen arazilerde üst üste nohut ekimi yapılmasının risk faktörlerini artırdığı kaydedildi.
TEMİZ TOHUMLUK KULLANIMI ÖN PLANA ÇIKIYOR
Uzmanlar, antraknozla mücadelede en etkili yöntemin sertifikalı ve temiz tohum kullanımı olduğunu vurguluyor. Hastalığın yayılmasını önlemek amacıyla aynı tarlada üst üste nohut yetiştirilmemesi ve en az üç yıllık münavebe uygulanması gerektiği belirtildi. Tohumluk olarak ayrılan ürünlerin hasattan sonra 7 ila 8 gün süreyle güneş altında kurutulmasının da önemli bir koruyucu tedbir olduğu ifade edildi.
ERKEN TEŞHİS VE ZAMANINDA İLAÇLAMA ÖNEMLİ
Antraknozla mücadelede erken müdahalenin büyük önem taşıdığı bildirildi. Nohut yaprakları ve dallarında 2-3 milimetre çapında yuvarlak ya da uzunumsu kahverengi lekelerin görülmesiyle birlikte ilaçlamaya başlanması gerektiği belirtildi. Yeşil aksam ilaçlamalarında sıcaklık ve nem değerlerinin takip edilmesi gerektiğini aktaran uzmanlar, ortalama sıcaklığın 10 santigrat dereceye ulaşması ve orantılı nemin yüzde 80'in üzerinde olması durumunda ilaçlama yapılabileceğini kaydetti.
İLAÇLAMA KURALLARINA DİKKAT ÇEKİLDİ
Yetkililer, ilaçlamanın birer hafta arayla iki veya üç kez uygulanmasının önerildiğini belirtti. Kullanılacak ilaçların İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerinde görev yapan teknik personelin kontrolünde temin edilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca ilaçlamanın sabah erken saatlerde, rüzgarsız hava koşullarında ve önerilen dozlarda yapılmasının hem etkinlik hem de bitki sağlığı açısından önem taşıdığı ifade edildi.
ÜRETİCİLERE TEKNİK DESTEK ÇAĞRISI
Ankara İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, antraknoz hastalığıyla mücadele konusunda detaylı bilgi almak isteyen üreticilerin İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerine başvurabileceklerini bildirdi. Yetkililer, düzenli arazi kontrolleri ve doğru tarımsal uygulamalarla hastalığın neden olabileceği verim kayıplarının önemli ölçüde azaltılabileceğini belirtti.