Çankaya Belediyesi Park ve Bahçeler Müdür Yardımcısı Erhan Anaroğlu, ördeğin tedavi sürecini tamamladıktan sonra doğal yaşam alanına bırakılacağını belirtti. "Bu tür yaban hayvanları aslında Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğunda. Ancak tamamen iyileşene kadar bizim misafirimiz olacak" diyen Anaroğlu, Kuğulu Park'ın geçici bir rehabilitasyon merkezi görevi gördüğünü ifade etti.
Veteriner Hekim Onur Yüksel, yavru ördeğin tedavi sürecine ilişkin önemli bilgiler paylaştı. "Kanat bölgesindeki açık yara nedeniyle kritik bir dönemden geçiyor. 10 günlük gözlem sürecimiz var. Şu an durumu stabil, ancak doğaya dönüş için henüz erken" açıklamasını yapan Yüksel, ördeğin parktaki diğer kuşlarla uyum sağladığını ve ziyaretçilerin ilgisini çektiğini söyledi.
KUĞULU PARK: GEÇİCİ YUVA
Ankara'nın simgesel mekanlarından Kuğulu Park, bu kez yaralı bir yaban ördeğine sıcak bir yuva oldu. Belediye yetkilileri, ördeğin sağlık durumunu günlük olarak takip ediyor ve tam iyileşmenin ardından doğal yaşam alanına bırakılması için hazırlık yapıyor. Bu dokunaklı kurtarma hikayesi, doğa koruma çalışmalarının önemini bir kez daha gözler önüne serdi.
