Ankara'da yaralı yavru yaban ördeği Kuğulu Park'ta ikinci bir şans buldu

Ankara'nın Dikmen semtinde bir vatandaş tarafından yaralı halde bulunan yavru yaban ördeği, Çankaya Belediyesi ekiplerinin özenli çalışmaları sonucu yeniden hayata tutundu. Bitkin halde bulunan ve kanadında yara tespit edilen dişi yaban ördeği, belediye veterinerlerinin titiz tedavisiyle sağlığına kavuştu.

YAYINLAMA
31 Temmuz 2025 18:03
GÜNCELLEME
31 Temmuz 2025 18:04

Çankaya Belediyesi Park ve Bahçeler Müdür Yardımcısı Erhan Anaroğlu, ördeğin tedavi sürecini tamamladıktan sonra doğal yaşam alanına bırakılacağını belirtti. "Bu tür yaban hayvanları aslında Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğunda. Ancak tamamen iyileşene kadar bizim misafirimiz olacak" diyen Anaroğlu, Kuğulu Park'ın geçici bir rehabilitasyon merkezi görevi gördüğünü ifade etti.

Veteriner Hekim Onur Yüksel, yavru ördeğin tedavi sürecine ilişkin önemli bilgiler paylaştı. "Kanat bölgesindeki açık yara nedeniyle kritik bir dönemden geçiyor. 10 günlük gözlem sürecimiz var. Şu an durumu stabil, ancak doğaya dönüş için henüz erken" açıklamasını yapan Yüksel, ördeğin parktaki diğer kuşlarla uyum sağladığını ve ziyaretçilerin ilgisini çektiğini söyledi.

KUĞULU PARK: GEÇİCİ YUVA

Ankara'nın simgesel mekanlarından Kuğulu Park, bu kez yaralı bir yaban ördeğine sıcak bir yuva oldu. Belediye yetkilileri, ördeğin sağlık durumunu günlük olarak takip ediyor ve tam iyileşmenin ardından doğal yaşam alanına bırakılması için hazırlık yapıyor. Bu dokunaklı kurtarma hikayesi, doğa koruma çalışmalarının önemini bir kez daha gözler önüne serdi.

Yorumlar (0 yorum)
Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa