Ankara Sincan’da su kesintisine tepki: “4 gündür su yok”

Sincan Yenikent’te günlerdir süren su kesintilerine tepki gösteren vatandaşlar çeşmeden bidonlarla su taşıdıklarını, ASKİ'den bilgi alamadıklarını söyledi.

HA
Kaynak İHA
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Ankara Sincan’da su kesintisine tepki: “4 gündür su yok”
HA
Kaynak İHA

Ankara’nın Sincan ilçesine bağlı Yenikent Mahallesi’nde son günlerde yaşanan uzun süreli su kesintileri, mahalle sakinlerini zor durumda bıraktı. Vatandaşlar, günlerdir musluklardan su akmadığını, kesintinin ne zaman biteceğine dair net açıklama duymadıklarını ve günlük ihtiyaçlarını bidonlarla taşınan suyla karşılamaya çalıştıklarını anlattı.

YENİKENT’TE “GÜNLERDİR SU YOK” ŞİKÂYETİ

Yenikent’te yaşayanlar, suyun ya hiç gelmediğini ya da çok düşük basınçla aktığını belirtti. Mahalle sakinleri, su olmadığı için banyo, çamaşır ve bulaşık gibi temel ihtiyaçların aksadığını, çocuklu ailelerin ve yaşlıların daha çok zorlandığını dile getirdi. Kesintilerin “son 2 ayda” daha belirgin hale geldiğini söyleyenler oldu.

VATANDAŞ BIDONLA SU TAŞIYOR: ÇEŞMELERE GİDİP DOLDURUYORLAR

Kesintiler nedeniyle bazı vatandaşlar, çevre bölgelerdeki çeşmelere giderek bidonlara su doldurdu. Su temini için farklı noktalara gitmek zorunda kaldıklarını söyleyen mahalleli, taşıma suyla günlük düzenin yürümekte zorlandığını vurguladı. “Su gelmediği için bidon toparladık” diyenler, bu durumun kaç gün süreceğini bilmediklerini aktardı.

“ARAYINCA MUHATAP BULAMIYORUZ” İDDİASI

Yaklaşık 11 yıldır Yenikent’te yaşadığını söyleyen Ahmet Aslan, yaşananların sadece kesinti olmadığını, aynı zamanda bilgilendirme eksikliği bulunduğunu savundu. Aslan, “Cuma gününden belli suyumuz yok. Arıyoruz muhatap bulamıyoruz. Çağrı merkezleri kapalı” sözleriyle tepkisini dile getirdi.

“FATURAYI 2 GÜN GECİKTİRİNCE MESAJ GELİYOR” TEPKİSİ

Aslan, su hizmetinde yaşanan aksamanın kendilerini daha çok mağdur ettiğini belirterek, “Faturalarımızı 2 gün geç yatırdığımızda mesaj gönderiyorlar. Şimdi suyumuz 4 gündür verilmiyor, muhatap bulamıyoruz” dedi. Mahalle sakinleri, kesintinin süresi, nedeni ve düzelme takvimiyle ilgili açık bilgi beklediklerini söyledi.

“POMPA ARIZASI DENİYOR, NET BİLGİ YOK”

Mahalleli, kendilerine önce “rutin kesinti” bilgisi verildiğini, daha sonra “Çamlıdere’den gelen bir pompada arıza” söylendiğini aktardı. Aynı ilçede bazı bölgelerde suyun aktığını, bazı sokaklarda ise tamamen kesildiğini dile getiren vatandaşlar, bu farklılığın nedenini anlamadıklarını ifade etti.

HIDIRLIKTEPE ÇIKIŞI: “KULEYE DEĞİL, ARIZAYA PARA GİTSİN”

Ahmet Aslan, kesintinin arızadan kaynaklandığı iddiasına atıf yaparak, “Eğer arıza varsa Hıdırlıktepe’ye 2 milyar 200 milyona kule dikeceklerine pompalarının arızalarını yaptırsalardı” sözleriyle tepki gösterdi. Aslan, önceliğin temel hizmetlerdeki aksaklıkların giderilmesi olduğunu savundu.

“GECE NÖBET TUTAR GİBİ BANYO MU EDECEĞİM?”

Yenikent’e 6 ay önce taşındığını söyleyen Gökhan Arslan ise kesinti saatlerinin sürekli değiştiğini iddia etti. Arslan, “Saat 11.00’de gelecek diyorlar, gece 3.00’e kayıyor. Bu sefer gece uyanıp nöbet tutar gibi banyo mu edeceğim?” diyerek yaşadıkları belirsizliğe dikkat çekti.

DÜŞÜK BASINÇ ŞİKÂYETİ: “SU GELİYOR AMA KULLANAMIYORUZ”

Gökhan Arslan, suyun bazı anlarda geldiğini ancak basınç çok düşük olduğu için evde kullanılamadığını belirtti. “Çamaşırları mı, bulaşıkları mı yıkayacağım diye bekliyor insan” diyen Arslan, taşıma suyun da kalıcı çözüm olmadığını, mağduriyetin giderilmesi için hızlı adım beklediklerini söyledi.

ÇEŞME BAŞINDA BEKLEYİŞ: “SOĞUKTA SAATLERCE DURUYORUZ”

Bidonlara su doldurmak için Sincan’da bir çeşmeye geldiğini söyleyen Sultan Kayabaşı, daha önce suyun “gürül gürül” aktığını, şimdi ise insanların beklemek zorunda kaldığını ifade etti. Kayabaşı, “Geliyoruz saatlerce burada soğukta bekliyoruz. Bir belediyenin el atmasını isterim” sözleriyle çağrı yaptı.

“15-20 BİDONLA GİDİP GELİYORUZ”

Bir başka vatandaş Duran Aydoğdu da kesintinin Cuma gününden beri sürdüğünü söyleyerek, “15-20 bidon götürüyoruz. Yemek yapıyoruz, içmeye kullanıyoruz, abdest almaya kullanıyoruz. Bittiğinde yine geliyoruz” dedi. Aydoğdu, kendilerine “tadilat var” bilgisi verildiğini, ayrıca “2 gün daha su gelmeyecek” denildiğini öne sürdü.

VATANDAŞIN ÇAĞRISI: “TARİH VERİN, ŞEFFAF BİLGİ PAYLAŞIN”

Yenikent’te konuşan vatandaşlar, sorunun çözülmesini beklediklerini, en azından kesintinin nedeni ve suyun verileceği saatlerle ilgili net ve tutarlı bilgilendirme yapılmasını istedi. Mahalleli, su gibi temel bir hizmette belirsizliğin günlük hayatı kilitlediğini vurguladı.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa