Hava yolu ulaşımında yolcular için yeni dönem

Hava yolu kullanan yolcular için talep ve şikayetlerini çevrim içi iletebilecek yeni bir sisteme geçildi.

AA
Kaynak AA
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Hava yolu ulaşımında yolcular için yeni dönem
AA
Kaynak AA

YENİ DİJİTAL SİSTEMLE YOLCU HAKLARI YÖNETİMİ KOLAYLAŞIYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM), yolcuların tüm talep ve şikayetlerini çevrim içi ortamda iletebilecekleri yeni bir sistemi faaliyete geçirdiğini açıkladı. Uraloğlu, bu yenilikçi adım sayesinde, yolcuların haklarının dijital ortamda daha hızlı ve etkin bir şekilde yönetileceğini vurguladı. Bakan, "Yolcu, havayolu şirketi ve idareyi tek bir platformda buluşturarak yolcu haklarında dijitalleşmeye öncülük eden bir modele imza attık." dedi.

YENİ DİJİTAL SİSTEMLE BAŞVURULAR TEK NOKTADA TOPLANACAK

Bakan Uraloğlu, SHGM'nin "Yeni Sivil Havacılık Modeli" çerçevesinde havacılık sektöründe denetimsiz ve takipsiz hiçbir alan bırakmamak amacıyla hayata geçirdiği bu sistemin, tüm başvuru süreçlerini merkezi bir yapıda toplayacağını belirtti. 

TEK TIKLA BAŞLATILACAK BAŞVURU SÜRECİ

Yeni sistemle birlikte, yolcular artık taleplerini önce havayolu şirketine, ardından SHGM'ye iletmek zorunda kalmayacak. Tüm başvurular tek bir tıklama ile başlatılabilecek. Uraloğlu, KDM-ERP sistemi üzerinden yapılacak başvuruların ilk olarak havayolu şirketi tarafından değerlendirileceğini, eğer bir anlaşmazlık yaşanırsa, sürece doğrudan SHGM'nin dahil olacağını belirtti.

FİZİKSEL EVRAK DÖNEMİ SONA ERDİ

Bakan Uraloğlu, yeni sistemin başvuruların daha hızlı sonuçlanmasını sağlayacağını, taleplerin çok kısa bir sürede değerlendirileceğini ifade etti. Bu sayede, fiziki evrak ve e-posta kullanımı sona erecek ve yolcular tüm işlemlerini yalnızca dijital platform üzerinden gerçekleştirebilecek.

1 MİLYON BAŞVURU BEKLENİYOR

Uraloğlu, geçtiğimiz yıl SHGM'ye yapılan yolcu başvuru sayısının 18 bin civarında olduğunu, yeni sistemle birlikte bu sayının 1 milyona kadar ulaşmasını beklediklerini söyledi. Ayrıca, Türkiye'nin kurduğu bu yapının Avrupa Birliği ülkelerindekinden çok daha kapsamlı olduğunu belirterek, "Bu sistemle, yolcu, hava yolu işletmesi ve idareyi tek bir platformda buluşturarak yolcu haklarında dijitalleşmede öncü bir model ortaya koyduk." dedi.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa