Ankara’da 30 Ağustos Zaferi’ne anıtla saygı duruşu
Keçiören Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan “30 Ağustos Zafer Anıtı”, düzenlenen coşkulu bir törenle başkent halkının ziyaretine açıldı. Açılış, bağımsızlık mücadelesinin simgesi olan 30 Ağustos Zafer Bayramı’nın 103. yıl dönümünde gerçekleştirildi.
Keçiören ilçesinin girişine konumlandırılan anıtın açılışı, İstiklal Marşı’nın okunması ve aziz şehitler için yapılan saygı duruşuyla başladı. Törene çok sayıda vatandaşın yanı sıra siyasetçiler, yerel yöneticiler ve basın mensupları da yoğun ilgi gösterdi.
CHP’Lİ EMİR’DEN MESAJ: CUMHURİYETE SAHİP ÇIKACAĞIZ
CHP Grup Başkanvekili Murat Emir, törende yaptığı konuşmada 30 Ağustos’un Türk milletinin en onurlu günlerinden biri olduğunu vurguladı. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere tüm şehit ve gazileri minnetle andığını belirten Emir, “Bu Cumhuriyeti gözümüz gibi sakınacağız, insanımıza hak ettiği hizmeti ve özgürlüğü sunacağız” ifadelerini kullandı.

ÖZARSLAN’A ANIT TEŞEKKÜRÜ
Murat Emir, anıtın Keçiören'e kazandırılmasında emeği geçen Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan’a da özel teşekkür etti. “Keçiören’in en güzel köşesine Atatürk’ü unutanlara inat bu anıtı dikti” diyen Emir, bu çalışmanın Cumhuriyet’e ve değerlerine bağlılığın bir göstergesi olduğunu söyledi.

BAŞKAN ÖZARSLAN: BU ZAFER MİLLETİMİZE EMANET
Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan ise yaptığı konuşmada, 30 Ağustos’un Atatürk’ün milletine emanet ettiği en büyük zaferlerden biri olduğunu belirtti. Anıtın ilçeye kazandırılmasında emeği geçen herkese, başta Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş olmak üzere, teşekkür etti. Özarslan, “Bu anıt hepimizin ortak hafızasıdır” dedi.

ANIT AÇILDI, ZAFER YÜRÜYÜŞÜ BAŞLADI
Tören, konuşmaların ardından kurdele kesimiyle resmî olarak anıtın açılışıyla devam etti. Ardından Keçiören Belediyesi öncülüğünde düzenlenen "Zafer Yürüyüşü" ile kutlamalar geniş kitlelerin katılımıyla sürdü. Etkinlik, başkentlilerin bayraklarla yürüyerek milli birlik ruhunu yaşadığı anlamlı anlara sahne oldu.