İmza Sirküsü Nedir? Nasıl Alınır? İşte Bilmeniz Gereken Tüm Detaylar!

Dijitalleşmenin hızlanmasıyla birlikte kişi ve şirket bilgilerinin hızla yayılması, sahte belge ve imza vakalarını da artırıyor. Bu durum, bireylerin ve kurumların başını ciddi anlamda ağrıtıyor. İşte bu tür olumsuzlukları önlemek adına devreye giren belgelerden biri de ''İmza Sirküsü'' oluyor. Bu yazımızda imza sirküsü nedir, ne işe yarar ve nasıl alınır sorularının cevaplarını sizlerle paylaşıyoruz.

EP
Esra Polat Editör
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
İmza Sirküsü Nedir? Nasıl Alınır? İşte Bilmeniz Gereken Tüm Detaylar!
EP
Esra Polat Editör

Dijitalleşmenin hızlanmasıyla birlikte kişi ve şirket bilgilerinin hızla yayılması, sahte belge ve imza vakalarını da artırıyor. Bu durum, bireylerin ve kurumların başını ciddi anlamda ağrıtıyor. İşte bu tür olumsuzlukları önlemek adına devreye giren belgelerden biri de "İmza Sirküsü" oluyor. 

İmza Sirküsü Nedir?

İmza sirküsü; şirketlerde yetkili kişilerin imzalarını resmi ve hukuki hale getiren önemli bir belgedir. Bu belgede şirket adına yetkili kişilerin imza örnekleri bulunur ve resmi işlemlerde geçerlidir. Ticari sözleşmeler ve resmi işlemler sırasında sıklıkla kullanılır. Böylece imza taklitleri ve sahteciliğin önüne geçilmiş olur.

İmza Sirküsünün Kullanım Alanları Nelerdir?

İmza sirküsü öncelikle şirketlerdeki yetki karmaşasını engeller ve imzanın yasal geçerliliğini güvence altına alır. Belge üzerinde yer alan imza örnekleri, ticari faaliyetlerde şirket adına işlem yapabilecek kişileri açıkça belirler. Böylece, şirketin bilgisi dışında gerçekleşebilecek yetkisiz işlemlerin önüne geçilir.

Ayrıca imza taklitlerinin önlenmesi için ciddi bir güvence oluşturur. Bu nedenle özellikle şirketler için hayati önem taşır.

İmza Sirküsünü Kimler Alabilir?

İmza sirküsünü yalnızca tüzel kişiliğe sahip şirketlerin yetkili kişileri ve şirket adına imza yetkisi bulunan kişiler alabilir. Eğer şirket adına başka bir kişiye yetki devri yapılacaksa, noter onaylı vekaletname alınması gereklidir.

İmza Yetkisi Devri İçin Gerekli Belgeler:

  • Yetkiyi devreden ve devralan kişilerin vesikalık fotoğrafları

  • Nüfus cüzdanı fotokopileri

  • Yetki veren kişinin imza sirküsü

  • Yetki devrine dair resmi talimat belgesi

İmza Sirküsü Nasıl Alınır?

İmza sirküsü almak için noter başvurusu zorunludur. Başvuru süreci için aşağıdaki belgeler gereklidir:

  • Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi

  • Şirketin vergi levhası

  • Şirketin ticaret sicil gazetesi

  • Yetkili kişinin notere vereceği 3 adet imza örneği

Bu belgelerle birlikte başvurunuzu notere yaparak kısa sürede imza sirküsüne sahip olabilirsiniz.

İmza Sirküsünün Geçerlilik Süresi Nedir?

İmza sirküsünün geçerlilik süresi noter onaylı olarak 3 yıldır. Bu sürenin sonunda imza sirküsünü yenilemek zorunludur. Ayrıca şirketin yönetim kadrosunda ya da yetkili kişilerde herhangi bir değişiklik olması durumunda, imza sirküsünün yeniden alınması gerekir.

İmza Sirküsü Süresiz Olarak Uzatılabilir mi?

İmza sirküleri süresiz olarak uzatılamaz. Her üç yılda bir yeniden noter başvurusu yapılarak yenilenmesi gerekir.

İmza Sirküsü ve İmza Beyannamesi Arasındaki Fark Nedir?

İmza sirküsü ve imza beyannamesi sıklıkla karıştırılır. İmza beyannamesini gerçek kişiler alabilirken, imza sirküsü yalnızca tüzel kişiler adına düzenlenir. İmza beyannamesi resmi işlemlerde gerçek kişilerin imzasını onaylar. İmza sirküsü ise şirketlerde zorunlu olan ve yetkileri belirleyen resmi belgedir.

İmza Sirküsü E-Devlet Üzerinden Alınabilir Mi?

İmza sirküsü sadece noter aracılığıyla fiziki olarak alınabilir. E-devlet ya da çevrimiçi herhangi bir platform üzerinden imza sirküsü alınamaz. Ancak sahip olunan imza sirkülerini E-Devlet üzerinden sorgulama imkânı bulunmaktadır.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa