Orta Anadolu Otoyolu ile İstanbul-Ankara trafiğine yeni nefes
225 km ana gövde ve 51 km bağlantıyla toplam 276 km planlanan Orta Anadolu Otoyolu, 3x3 şerit yapısıyla yoğunluğu dağılacak, seyahat süresi kısalacak.
"Ne kadar çok yol yaparsan, o kadar çok trafik olur" paradoksunu reddeden ve gecikmeleri azaltmak için Hükümet tarafından tasarlanan yeni hat, İstanbul-Ankara aksındaki yükü paylaşacak şekilde planlandı; proje dosyalarında 276 kilometrelik koridor, 6 şeritli kesit, bağlantı yolları ve kavşak düzenleri öne çıkarken, ihale-uygulama takviminin aşamalar halinde işletileceği belirtildi.

PROJENİN KAPSAMI VE GÜZERGÂH YAPISI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, otoyolun 225 kilometresini ana güzergâh, 51 kilometresini bağlantı kolları oluşturacağını açıkladı. 3 gidiş, 3 geliş (TOPLAM 6 ŞERİT) kesit; emniyet şeritleri, modern bariyer ve aydınlatma standartlarıyla planlanıyor.

SEYAHAT SÜRESİ VE LOJİSTİK ETKİSİ
Alternatif bir koridor olarak mevcut İstanbul–Ankara trafiğini paylaştırması hedefleniyor. Ağ üzerindeki yük dağılımı sayesinde ağır taşıt akışının daha dengeli yönetilmesi bekleniyor.
GÜVENLİK, KONFOR VE AKILLI ULAŞIM
Akıllı ulaşım sistemleri, değişken mesaj işaretleri, meteoroloji ve trafik sensörleri kurulum kapsamına alınıyor. Yol kaplaması, viyadük-tünel birleşim derzleri ve drenaj detayları konfor ve güvenlik için güncel standartlarda tasarlanıyor.

ÇEVRE VE SOSYAL ETKİ YÖNETİMİ
Gürültü bariyerleri, yaban hayatı geçişleri ve erozyon kontrolü gibi çevresel tedbirlerin projeye entegre edilmesi öngörülüyor. Kamulaştırma ve yerel erişim için servis yolları ile kavşak kademelendirmesi planlanıyor.

EKONOMİK KAZANIMLAR VE BÖLGESEL BAĞLANTI
Zaman ve yakıt tasarrufu ile işletme maliyetlerinde düşüş; karbon emisyonlarında azalma hedefleniyor. İç Anadolu’daki organize sanayi bölgeleri ve lojistik merkezlerine erişim artışı bekleniyor.

FİNANSMAN VE TAKVİM BAŞLIKLARI
Uygulama sürecinde etaplama; proje, yapım ve test kabul fazları ayrı ayrı yürütülecek. İhale modeline göre kamu-özel iş birliği veya kamu bütçeli yöntem tercih edilebilir; kesinleşen kararlar idari duyurularla paylaşılacak.