Ankara'da trafik çıkmazı: TEPAV raporu ''asıl sorunu'' ortaya koydu!

TEPAV raporu, Ankara'daki trafik sıkışıklığının yol yetersizliğiyle sınırlı olmadığını, tek merkezli planlama, toplu taşıma eksikliği ve kentsel büyüme modelinin sorunu derinleştirdiğini ortaya koydu.

AHK
Ayyıldız Huri Kaptan Editör
YAYINLAMA
GÜNCELLEME
Ankara'da trafik çıkmazı: TEPAV raporu ''asıl sorunu'' ortaya koydu!
AHK
Ayyıldız Huri Kaptan Editör

ANKARA’DA TRAFİK SORUNU DERİNLEŞİYOR

Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV), başkentte artan trafik sıkışıklığını inceleyen kapsamlı bir rapor yayımladı. Çalışma, sorunun sadece nüfus artışı veya geçici yoğunluklarla açıklanamayacağını, kent makroformu, toplu taşımaya erişim eksikliği ve tek merkezli yapı nedeniyle yapısal bir kriz oluştuğunu gösteriyor.

ANKARALILARIN EN BÜYÜK SORUNU TRAFİK

TEPAV tarafından yapılan ankete göre, 1.480 kamu çalışanının 1.209’u Ankara’nın en büyük sorununun trafik olduğunu belirtirken, barınmayı 865, su sorununu 367 kişi öncelikli problem olarak işaret etti. Bu veriler, Ankaralıların günlük yaşam kalitesinin büyük oranda trafik nedeniyle düştüğünü ortaya koyuyor.

ANKARA DÜNYADA 28. SIRADA

Raporda, INRIX 2024 Küresel Trafik Endeksi verilerine göre Ankara, dünya genelinde en yoğun 28. trafik sıralamasında yer alıyor. Nüfusuna göre bu yüksek sıralama, başkentte beklenenden daha yoğun bir trafik baskısının olduğunu gösteriyor.

KENT YAPISI TRAFİĞİ ARTIRIYOR

TEPAV mekansal analizine göre Ankara’nın batıya doğru saçaklanan yerleşim alanları ve merkezde yoğunlaşan iş, eğitim ve hizmet bölgeleri zorunlu uzun yolculuklar yaratıyor. Batıkent, Sincan, Eryaman, Keçiören, Çayyolu ve Gölbaşı gibi çeperlerde yaşayan milyonlarca kişi, her gün merkeze yöneliyor.

TOPLU TAŞIMAYA ERİŞİM SINIRLI

Raporda, başkentte 15 dakikalık yürüme mesafesinde toplu taşımaya ulaşabilen nüfusun yalnızca yüzde 36 olduğu; bunun yaklaşık 1,1 milyon kişiye denk geldiği vurgulanıyor. Karşılaştırmalı olarak İstanbul’da aynı oran yüzde 79. Bu durum, Ankaralıların özel araç kullanma zorunluluğunu artırıyor.

AKŞAM TRAFİĞİ GEÇ SAATLERE UZANIYOR

TEPAV’ın TomTom verileri, özellikle Eskişehir Yolu, İstanbul Yolu, Konya Yolu, Mevlana Bulvarı ve çevre bağlantı yollarında saat 18.00’den itibaren kırmızı yoğunluk gösteriyor. Trafik yoğunluğu akşam 20.00’ye kadar devam ediyor ve tek merkezli iş dağılımı ile yetersiz raylı sistem kapasitesi buna doğrudan etkili oluyor.

KIZILAY MERKEZLİ METRO YAPISI SORUNU DERİNLEŞTİRİYOR

Rapora göre Ankara’daki tüm metro hatlarının Kızılay merkezli olması, sistemin tek noktaya bağımlı çalışmasına yol açıyor. Aktarma seçenekleri sınırlı, alternatif merkezler oluşmamış ve yoğunluk Kızılay’da kilitleniyor. Çeperlerden merkeze gelen araç trafiği bu nedenle artıyor.

NÜFUS ARTIŞI VE YÜKSEK ARAÇ SAHİBİ SAYISI BASKIYI ARTIRIYOR

TEPAV, TÜİK verilerine dayanarak Ankara’nın son 10 yılda göç alan şehirlerden biri olduğunu ve hane başına otomobil sayısının hızla arttığını gösteriyor. Bu durum, özellikle Çayyolu, Eryaman ve Batıkent gibi çeperlerde trafiği daha da yoğunlaştırıyor.

Yorumlar

Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
RUH VE BEDEN 5 gün önce Tokyoda pekinde vb trafik otopark sorunu berbat metrolar 4 yada 5 katlı olmasına rağmen nefes alınmayacak kadar dolu her yer acayip kalabalık bunu oralara gidip çekimler yapan oralarda yaşayanların paylaştıkları videolardan biliyorum oraları gören yaşayan Ankarada trafik otopark sorunu var demez diyemez haline şükreder
Derin halkın ruhu 6 gün önce Ankara trafiği sıkışık otopark sorunu var peki Ankaranın emsali tokyoda pekinde pariste moskovada londrada vb trafik nasıl otopark sorunu nasıl eğer Ankara bunlara göre iyiyse kimse şikayet etmesin çünkü sıkışık trafik yetersiz otopark sorunu tüm dünyada en büyük sorun Japonya bile çözüm bulamıyor
TOKYO PEKİN PARİS LONDRA MOSKOVA 6 gün önce Trafik sıkışıklığı otopark sorunu tokyoda pekinde pariste londrada moskovadada vb var tüm dünyanın ortak evrensel sorunu sıkışık Trafik yetersiz otopark sorunu hatta Ankara buralara göre çok iyi buralardaki metrolar 3 yada 4 kat olmasına rağmen genede yetersiz insanlar ıkış ıkış biniyorlar metrolara otobüslere Ankara halkı bir ay tokyoda pekinde yaşasa Ankaranın Trafik sıkışıklığı otopark sorunu yönünden tokyodan pekinden yüzlerce kere daha iyi şartlarda olduğunu anlarlardı şikayet etmezlerdi
Güven Erdoğan 6 gün önce Ankara nın trafik sorununu tek kalemle açıklamak yanlış metro eksikliği büyük sorun elbette ancak bu sorunlara deprem sonrası aldığı göçü, örneğin hükümetin aldığı kararla personel servislerini kaldırması ve özellikle trafiğin yoğun olduğu saatlerde bazı sürücülerin trafiği sabote etmelerinin (özellikle ağır vasıtaların trafiğe çıkarak çok yavaş hareket etmeleri) de sayılması gerekiyor
DERİN MİLLET VE RUH 6 gün önce TOKYODA TRAFİK NASIL ? PEKİNDE TRAFİK NASIL ? MOSKOVADA TRAFİK NASIL ? PARİSTE TRAFİK NASIL ? LONDRADA TRAFİK NASIL ? KAHİREDE TRAFİK NASIL ? vb EVVELA BURALARA BAKMAMIZ GEREKİYOR EĞER ANKARADAKİ TRAFİK SORUNU BURALARA GÖRE KÖTÜYSE ORTADA SORUN VARDIR SORUN YOKSA SORUN YOKTUR OLMASI GEREKEN KAÇINILMAZ SONDUR KRİTERİMİZ TOKYO PEKİN MOSKOVA PARİS LONDRA KAHİRE vb TRAFİK SORUNU , TÜM DÜNYADAKİ EN BÜYÜK SORUN
Sonraki Sayfa